سرخط خبرهاسیاسی

تاکید مکرون و اردوغان در تماس تلفنی با برهم صالح بر عدم تبدیل عراق به صحنه درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

«امانوئیل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه طی تماس‌های تلفنی جداگانه با «برهم صالح»، همتای عراقی خود درباره تحولات پرشتاب عراق و منطقه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه طی تماسی تلفنی با «برهم صالح»، همتای عراقی خود درباره تحولات پرشتاب عراق و منطقه رایزنی کرد.

برهم صالح در این تماس تلفنی ضمن تشکر از حمایت برخی کشورهای دوست از عراق به عنوان کشوری مهم در راستای ثبات منظقه، تاکید کرد عراق تمایل دارد که عاملی در ثبات و توافق منطقه و جهان باشد و بغداد این اجازه را نخواهد داد که درگیری‌ها به اراضی این کشور راه یابد یا اینکه کشور به عرصه‌ اختلافات تبدیل شود.
رئیس جمهوری عراق بر حفاظت از حاکمیت و تکمیل پیروزی بر تروریسم و بازسازی کشور به عنوان اولویت عراق و جامعه جهانی تاکید کرد.

از سویی دیگر، رئیس جمهوری فرانسه هم بر علاقه‌مندی کشورش به ثبات، حاکمیت و سلامت اراضی عراق تاکید و عنوان کرد: ثبات خاورمیانه مستلزم همکاری همگان برای دور کردن عراق از پیامدهای بحران‌های بین المللی و منطقه ای است.

مکرون در پایان اظهار داشت: «همه باید برای ممانعت از تبدیل عراق به میدان درگیری میان طرف‌های منازعه در بحران‌های بین المللی و حمایت از نهادهای عاقی برای حفظ امنیت و حاکمیت عراق تلاش کنند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه هم پیشتر در تماس تلفنی با برهم صالح ضمن بررسی اوضاع کنونی عراق و منطقه، بر ممانعت از تبدیل عراق به میدان درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی تاکید کردند.

رئیس جمهوری عراق در این تماس تلفنی بر لزوم همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل و فصل بحران‌ها بر اساس مشترکات موجود تاکید کرد.

منبع
سایت رسمی ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا