سرخط خبرها

«مایک پومپئو»: در عملیات ترور «قاسم سلیمانی» اروپایی ها آن قدر که انتظار داشتیم مفید نبودند

وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که اروپا به اندازه ای که امریکا انتظار داشته در عملیات ترور فرمانده نیروی قدس سپاه ایران «مفید» نبوده است.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اروپا به اندازه ای که امریکا انتظار داشته در عملیات ترور فرمانده نیروی قدس سپاه ایران «مفید» نبوده است.

او در مصاحبه با «فاکس نیوز» تأکید کرد که با مقامات بسیاری کشورهای جهان درباره این عملیات تماس گرفته، اما بسیاری از آنها هشدار داده اند که این اقدام ممکن است به تشدید تنش ها در منطقه بینجامد.

پومپئو افزود که در تماس های روزهای اخیر با شرکای منطقه ای آنان را در جریان «آنچه انجام داده ایم و اینکه چرا آن را انجام می دهیم قرار دادیم تا به ما کمک کنند، که همه فوق العاده بودند».

وی ادامه داد: «بعد با شرکای دیگرمان در دیگر نقاط مذاکره کردم که خوب نبود، راستش اروپایی ها آن قدر که انتظار داشتم مفید نبودند».

پومپئو اظهار داشت که بریتانیا و فرانسه و آلمان باید بدانند که «آنچه امریکا بدان دست زد باعث حفظ جان بسیاری در اروپا هم شد».

وی گفت که امریکا از همه کشورهای جهان می خواهد که در کنار امریکا بایستند چون امریکا می خواهد ایران را به رفتاری متعارف وادار کند.

وزیر خارجه امریکا پیش از این نیز گفته بود که سردار قاسم سلیمانی در حال برنامه ریزی برای کشتار شهروندان امریکایی بوده است.

نیروهای امریکایی بامداد جمعه طی یک عملیات پهپادی سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه، و ابومهدی المهندس، عالی ترین فرمانده الحشد الشعبی، را در بغداد به شهادت رساندند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا