سیاسی

ایندیپندنت: امریکایی‌ها نیروهای خود در بغداد را جابه‌جا کردند

منابع آگاه اعلام کردند نیروهای امریکایی در راستای آمادگی برای مرحله جدیدی از تقابل با نیروهای طرفدار ایران در عراق، عملیات محدودی برای جابه‌جایی نیروها در مواضع خود در نزدیکی پایتخت عراق انجام داده اند.

میدل ایست نیوز: منابع نظامی در بغداد اعلام کردند که نیروهای امریکایی در راستای آمادگی برای مرحله جدیدی از تقابل با نیروهای طرفدار ایران در عراق، عملیات محدودی برای جابه‌جایی نیروها در مواضع خود در نزدیکی پایتخت عراق انجام داده اند.

روزنامه ایندیپندنت عربی به نقل از منابع مذکور تصریح کرد: نیروهای امریکایی مواضع نامستحکم خود در برخی مناطق بغداد را تخلیه کرده و سربازان و تجیهزات خود را به پایگاه‌های امن موجود در شمال و غرب بغداد منتقل کرده اند و این عملیات در سپیده‌دم امروز سه‌شنبه تکمیل شده است.

منابع یاد شده در ادامه افزودند: این عملیات در سایه افزایش تهدیدات ایران علیه منافع امریکا در عراق، پس از ترور «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس الحشد الشعبی انجام شده است.

برخی رسانه‌ها دیروز نامه‌ای از یکی از فرماندهان امریکایی در عراق منتشر کردند که خطاب به معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق گفته بود آماده‌ایم در راستای پاسخ به طرح پارلمان عراق، عملیات جا به جایی خود را برای آمادگی به منظور خارج شدن از عراق آغاز خواهند کرد.

برخی منابع همچنین اعلام کرده اند نیروهای امریکایی پایگاه بلد در جنوب استان صلاح الدین را کاملا از سربازان و تجهیزات خود، تخلیه و جنگنده‌های اف 16 عراق را بدون تکنسین نظامی مربوط به نگهداری و راه‌اندازی آن، رها کرده اند.

شب گذشته آسمان عراق همچنین شاهد پرواز گسترده بالگردهای امریکایی بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا