سرخط خبرها

«حیدر العبادی»: درخواست غرامت بابت تأسیسات نظامی ازجانب امریکا هیچ مبنای حقوقی ندارد

العبادی با انتشار توئیتی تأکید کرد که در متن توافق بین آمریکا و عراق تصریح شده که همه تاسیسات بدون قرض و هزینه مالی تسلیم دولت عراق می شود.

میدل ایست نیوز: «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف نصر و نخست وزیر سابق عراق، تأکید کرد که درخواست غرامت بابت تاسیسات آمریکایی در عراق هیچ مبنای حقوقی ندارد.

العبادی با انتشار توئیتی تأکید کرد که در متن توافق بین آمریکا و عراق تصریح شده که همه تاسیسات بدون قرض و هزینه مالی تسلیم دولت عراق می شود.

نخست وزیر سابق عراق افزود که جهان است که باید ممنون فداکاری های مردم عراق باشد زیرا که داعش را از بین برده و جهان را امن تر کردند.

او ماده مربوط به این موضوع را نیز منتشر کرده که در آن آمده «ایالات متحده آمریکا همه اراضی و تاسیسات مورد توافق و هر ساختمان و اموال غیر منقول که توسط آمریکا ساخته شده یا در آن اقامت داشته بر اساس ساز وکار ها و اولویت بندی کمیسیون مشترک بدون هیچ قرض و هزینه مالی به دولت عراق باز می گرداند».

ترامپ روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که امریکا «یک پایگاه هوایی در عراق دارد که هزینه‌هایش بسیار بالاست، و مدت‌ها قبل از آمدن من میلیاردها دلار خرج ساختن آن شده است، تا وقتی پولش را ندهند نمی‌رویم».

ترامپ تأکید کرد که اگر عراق خواستار خروج نیروهای امریکایی است و این کار براساس مناسبات دوستانه انجام نشود «چنان تحریمشان می‌کنیم که قبلا شبیهش را ندیده باشند، تحریم‌های ایران دربرابر آن هیچ است».

این اظهارات ترامپ با انتقاد بسیاری از مقامات کشورهای دیگر ازجمله اروپا موجه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا