سرخط خبرها

ائتلاف فتح: امریکا با اقدامات خصمانه خود به ایران مجوز داده که به مواضع امریکا در عراق حمله کند

محمد الغبان تأکید کرد که نیروهای امریکایی در عراق نیروهای رزمی هستند و ساخت پایگاه های نظامی در عراق خلاف حاکمیت ارضی عراق و خلاف قانون اساسی است.

میدل ایست نیوز: «محمد الغبان»، رئیس فراکسیون پارلمانی ائتلاف فتح (به ریاست «هادی العامری») گفت که حمله اخیر امریکا مجوز لازم برای واکنش را به ایران داده است.

الغبان در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تأکید کرد که نیروهای امریکایی در عراق نیروهای رزمی هستند و ساخت پایگاه های نظامی در عراق خلاف حاکمیت ارضی عراق و خلاف قانون اساسی است.

او گفت که تهدیدهای امریکا به ایران از خاک و آسمان عراق و اقدام خصمانه اش در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس همه اقداماتی تنش زا و همچنین نقض حاکمیت ارضی عراق است.

الغبان تأکید کرد که امریکا با اقدام خود به ایران مجوز داده که به نیروهای امریکایی در هر نقطه ای که باشند حتی در کشورهای دیگری که متحد امریکا هستند یا اقدام امریکا از خاک آن کشور انجام شده باشد، چه با رضایت این کشور چه بدون رضایت آن، حمله کند.

او گفت که امریکا اگر در پی روابط دوستانه با عراق است باید به حاکمیت ارضی عراق احترام بگذارد و خاک عراق را خالی کند وگرنه عراق ناچار است که به محور دشمنی با امریکا بپیوندد چون واشنگتن عراق را به میدان درگیری با ایران تبدیل کرده است.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که عراق از ساعت 01:45 تا 02:15 بامداد 8 ژانویه 2020 هدف حمله 22 موشک قرار گرفته که 17 تای آنها به پایگاه نظامی عین الاسد اصابت کرد و 2 موشک در منطقه حیطان در غرب هیت اصابت کرد که منفجر نشد و 5 موشک نیز به اربیل اصابت کرد.

در این بیانیه تأکید شده که همه موشک ها به مواضع ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به فرماندهی امریکا اصابت کرده و در آنها هیچ سرباز عراقی آسیب ندیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا