سیاسی

روسای جمهور روسیه و ترکیه در نشستی مشترک نسبت به افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن هشدار دادند

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه که به ترکیه سفر کرده است در دیدار با «رجب طیب اردوغان»، همتای ترکیه خود، درباره تحولات منطقه به خصوص عراق و لیبی رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه که به ترکیه سفر کرده است در دیدار با «رجب طیب اردوغان»، همتای ترکیه خود، درباره تحولات منطقه به خصوص عراق و لیبی رایزنی کرد.

روسای جمهور روسیه و ترکیه در بیانیه‌ای مشترک، نسبت به افزایش تنش میان ایران و امریکا و پیامدهای آن بر عراق ابراز نگرانی کردند و اقدام امریکا در ترور «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران را اقدام برهم زننده امنیت و ثبات منطقه دانستند.

در ادامه این بیانیه آمده است، در سایه حمله موشکی امروز ایران به دو پایگاه نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق، تاکید می کنیم که حملات متقابل و بکارگیری قدرت نظامی از سوی هر طرفی، به هیچ عنوان منجر به ایجاد راهکاری برای مشکلات پییچده منطقه نخواهد شد بلکه منجر به موج جدیدی از تنش‌ها خواهد شد که با منافع هیچ طرفی سازگار نیست.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه اعلام کردند که با هر گونه مداخله خارجی یا منازعه طائفی مخالف هستند و بر پایبندی خود برای تلاش به منظور کاهش تنش در منطقه تاکید می کننند و از همه طرف‌ها می خواهند با خویشتنداری رفتار کنند.

سپاه پاسداران ایران بامداد امروز در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، پایگاه عین الاسد را مورد هدف قرار داد و مدعی شد طی این حمله نزدیک به 80 سرباز امریکایی کشته شده است.

 

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا