سرخط خبرها

سران اقلیم کردستان: راه حل نظامی هیچ مشکلی را حل نمی کند

عالی ترین مقامات اقلیم کردستان عراق پس از جسه ای در پی حملات ایران به مواضع ایالات متحده در عراق بیانیه ای صادر کردند.

میدل ایست نیوز: عالی ترین مقامات اقلیم کردستان عراق پس از جسه ای در پی حملات ایران به مواضع ایالات متحده در عراق بیانیه ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده که در این جلسه تازه ترین تحولات اقلیم و عراق و منطقه به صورت تفصیلی بررسی شده است و سران سیاسی اقلیم تأسف عمیق خود را از اتفاقات اخیر در عراق و منطقه ابراز کردند.

این بیانیه افزوده که این تحولات در حالی رخ داده که تروریسم همچنان خطری واقعی برای اقلیم و عراق و منطقه است.

در این بیانیه آمده که «درباره تحولات اخیر و به خصوص حمله موشکی ایران به اقلیم کردستان و استان انبار عراق باید گفت که راه حل نظامی هیچ کمکی به حل مشکلات نمی کند» و افزوده که اقلیم خواستار آرامش فضا و خویشتنداری و حل مسائل از راه های دیپلماتیک و مذاکره است.

اقلیم تأکید کرده که جنگ با داعش با حمایت ائتلاف بین المللی برای عراق و اقلیم موضوعی بسیار مهم است به خصوص که ماه های گذشته شاهد تحرکات تروریست ها بوده است.

در این بیانیه از همه طرف ها خواسته شده که اقلیم را از نزاع ها و اختلافات خود دور نگه دارند و از جامعه بین الملل خواسته که نگذارند تروریسم دوباره پا بگیرد.

بامداد امروز سپاه ایران مواضع امریکا در عراق را هدف قرار داد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرده بود عراق از ساعت 01:45 تا 02:15 بامداد 8 ژانویه 2020 هدف حمله 22 موشک قرار گرفته که 17 تای آنها به پایگاه نظامی عین الاسد اصابت کرد و 2 موشک در منطقه حیطان در غرب هیت اصابت کرد که منفجر نشد و 5 موشک نیز به اربیل اصابت کرد.

در این بیانیه تأکید شده که همه موشک ها به مواضع ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به فرماندهی امریکا اصابت کرده و در آنها هیچ سرباز عراقی آسیب ندیده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا