سیاسی

اتحادیه میهنی کردستان: همه باید بدانند که اجازه نخواهیم داد اقلیم کردستان تبدیل به منطقه درگیری شود

«غیاث السورجی»، از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد کُردها از زمان آغاز درگیری میان امریکا و ایران به موضع بی‌طرفانه خود پایبند بوده اند.

میدل ایست نیوز: «غیاث السورجی»، از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد کُردها از زمان آغاز درگیری میان امریکا و ایران به موضع بی‌طرفانه خود پایبند بوده اند.

السورجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «موضعی که نمایندگان کُرد پارلمان عراق در جلسه رای به اخراج نظامیان اتخاذ کردند، موضعی بود که ما طبق دیدگاه‌مان آن را مناسب می دانیم. موضع ما بی‌طرفانه بوده است و به شراکت و دوستی با امریکا و ایران پایبند هستیم.»

وی افزود: «نمی دانیم ایران از دست اقلیم کردستان به خاطر موضع اخیرش در قبال حضور نیروهای امریکایی خشمگین است یا نه اما ایران حق ندارد به هیچ عنوان خشمگین باشد زیرا مواضعی ما بر اساس منافع مردم منطقه کُرد و عموم ملت عراق اتخاذ شده است.»

این عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان در پایان اظهار داشت: «تعرض به اراضی عراق، نقض کامل حاکمیت کشور به شمار می رود، همه از جمله ایران باید بداند که ما مطلقا اجازه نخواهیم داد اقلیم کردستان تبدیل به منطقه درگیری شود، ما به مناسبات، دوستی و منافع خود با همگان احترام قائل هستیم.»

در همین رابطه، «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق طی تماس تلفنی با معاون وزیر امور خارجه بریتانیا ضمن تاکید بر تداوم تهدیدات داعش، اعلام کرد ائتلاف بین المللی ضد داعش باید به حمایت خود از عراق و اقلیم کردستان ادامه دهد.

سپاه پاسداران ایران روز گذشته در واکنش به ترور «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، مواضع نیروهای امریکایی در استان الانبار و اربیل عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا