سرخط خبرهاسیاسی

تاکید وزرای خارجه عراق و ترکیه بر لزوم احترام به حاکمیت ملی عراق

وزیر امور خارجه ترکیه ترور «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و سردار «قاسم سلیمانی»،فرمانده نیروی قدس ایران را افزایش تنشی خطرناک در منطقه دانست.

میدل ایست نیوز: «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه ترور «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و سردار «قاسم سلیمانی»،فرمانده نیروی قدس ایران را افزایش تنشی خطرناک در منطقه دانست.

چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «محمدعلی الحکیم»، همتای عراقی خود در بغداد تصریح کرد: «ترکیه در چالش‌های عراق در مقابله با تروریسم و بازسازی در کنار این کشور قرار دارد.»

از سوی دیگر، الحکیم با بیان اینکه طی دو نشست با همتای ترکیه‌اش درباره مناسبات دوجانبه و راهکارهای توسعه آن و تحولات منطقه گفت‌وگو کرده است، اظهار داشت: «طرفین بر احترام به حاکمیت عراق از سوی همه طرف‌ها و اجازه ندادن به کشیده شدن درگیری‌ها به اراضی عراق تاکید کردند.»

وی با اشاره به توافق با طرف ترکیه‌ای برای کاهش تنش میان ایران و امریکا  در منطقه و دور کردن آن از خطرات جنگی ویرانگر که در آن هیچ طرفی برنده نخواهد بود، بر لزوم دور کردن عراق از سیاست محوربندی برای تحقق امنیت داخلی و تاثیرات آن بر همه منطقه تاکید کرد.

حکیم در ادامه تاکید کرد هر گونه افزایش تنش در منطقه به سود ترویست ها خواهد بود و موجب افزایش درد و رنج مردم منطقه می شود.

وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر با «عادل عبدالمهدی»،نخست وزیری و «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرده است.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا