سیاسی

«پنس» و «میلی»: هدف ایران از حمله موشکی آسیب جدی و کشتار سربازان امریکایی بود

معاون رئیس جمهور امریکا، گفت که کاخ سفید این فرضیه را که ایران عمدا در پی آن بوده که در حملات عراق نیروهای امریکایی آسیب نبینند قبول ندارد.

میدل ایست نیوز: «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور امریکا، گفت که کاخ سفید این فرضیه را  که ایران عمدا در پی آن بوده که در حملات بامداد چهارشنبه در عراق نیروهای امریکایی آسیب نبینند قبول ندارد.

او گفت در مصاحبه با شبکه امریکایی «NBC» گفت که موشک های ایرانی شلیک شده به سمت پایگاه های امریکایی با هدف کشتار امریکایی ها به کار گرفته شدند و افزود که در این حملات از موشک های بالستیک استفاده شده است.

وی افزود که «ما مطئنیم که آنها می خواستند امریکایی ها را بکشند».

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک امریکا، نیز در مصاحبه ای تأکید کرد که هدف از حمله موشکی ایران قتل نظامیان امریکایی در پایگاه عین الاسد بوده است.

او گفت که خود و بسیاری از فرماندهان بلندپایه ارتش امریکا به شدت معتقدند که گروه های شیعه در عراق در پی حملاتی به نیروهای امریکایی و نیروهای مورد حمایت امریکا در عراق و سوریه هستند و این احتمال بالاست.

وی افزود که ایران از موشک هایی با توان تخريبی بالا ستفاده کرده که هدف از آنها کشتار بوده و تأکید کرد که پایگاه هایی مانند عین الاسد به دستگاه های رادار و سالن های امن مجهز است.

به گفته میلی هدف از این حملات رساندن آسیب های شدید و نابودی تجهیزات نظامی و جنگنده ها و کشتار افراد نظامی بوده است.

وی افزود: «این برآورد شخصی من است، تحلیل بیشتر موضوع با کارشناسان حرفه ای امنیتی است که مشغول بررسی های بیشتر هستند».

میلی همچنین تأکید کرد که هیچ هشداری از عراق به وی یا وزیر دفاع درباره این حادثه نرسیده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا