سرخط خبرها

بازداشت موقت سفیر بریتانیا در تهران

وزیر خارجه بریتانیا در بیانیه ای بازداشت سه ساعته سفیر خود در تهران را اقدامی «بی دلیل و ناموجه» و «نقض فاحش» قوانین بین المللی خوانده است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه بریتانیا در بیانیه ای بازداشت سه ساعته سفیر خود در تهران را اقدامی «بی دلیل و ناموجه» دانسته و آن را «نقض فاحش» قوانین بین المللی خوانده است.

پیشتر گزارش شده بود که «راب مک‌ایر»، سفیر بریتانیا در تهران، در جریان تجمعی که اصلا برای یادبود قربانیان پرواز ۷۵۲ خطوط بین المللی اوکراین در مقابل دانشگاه امیر کبیر برگزار شده بود بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شده است.

در بیانیه دومینک راب وزیر خارجه بریتانیا آمده است: «دولت ایران در حال عبور از یک گذرگاه مهم است. می تواند به حرکت خود به سوی وضعیتی منزوی و طرد شده با همه پیامدهای سیاسی و اقتصادی که این روش در پی دارد ادامه دهد، یا گام هایی برای رفع تنش و تعامل در مسیری دیپلماتیک بردارد.»

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشت: «رژیم ایران سفیر بریتانیا در ایران را دستگیر کرد. این ناقض کنوانسیون وین است، که این رژیم سابقه بدی در نقض آن دارد. ما از رژیم ایران می خواهیم رسما به خاطر نقض حقوق سفیر، از بریتانیا عذرخواهی کند و به حقوق کلیه دیپلمات ها احترام بگذارد.»

ایران صبح شنبه به ساقط کردن غیرعمدی هواپیمای مسافربری اوکراین بر فراز تهران اذعان کرد.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا