سرخط خبرها

روایت یک افسر امریکایی از شب حمله موشکی ایران به «عین الاسد»

یک افسر نظامی تأکید کرد که بسیاری از نیروهای نظامی مستقر در عین الاسد منتقل شدند یا از ساعت 11 شب به وقت محلی به پناهگاه رفتند.

میدل ایست نیوز: یک افسر نظامی امریکایی مستقر در پایگاه نظامی «عین الاسد» خبر داد که در شب حمله موشکی ایران به این پایگاه نظامی، اکثر نیروهای امریکایی یا به جای دیگری منتقل شدند یا به پناهگاه رفتند.

خبرنگار «سی ان ان» که به صورت اختصاصی وارد این پایگاه نظامی شده گزارشی ویدئویی از تلفات این حادثه منتشر و تأکید کرد که حجم تلفات به حدی است که دشوار بتوان باور کرد که کسی در آن کشته نشده باشد.

یک افسر نظامی در گفت وگو با این خبرنگار تأکید کرد که بسیاری از نیروهای نظامی مستقر در عین الاسد منتقل شدند یا از ساعت 11 شب به وقت محلی به پناهگاه رفتند.

او گفت که در ساعت 01:30 بامداد چهارشنبه حمله موشکی آغاز شد و به مدت دو ساعت طول کشید و هدف همه حملات فقط بخشی از پایگاه بود که در اختیار نیروهای امریکایی قرار دارد و تقریبا یک ـ چهارم کل پایگاه است.

این افسر نظامی نبود هرگونه تلفات انسانی در این حمله را «معجزه» خوانده اند و گفته اند که چند موشک در فاصله اندکی از پناهگاه ها اصابت کرد و تعدادی از شخصیت های مهم همچنان در بیرون پناهگاه بودند.

بامداد چهارشنبه سپاه ایران اعلام کرد که طی اقدامی تلافی جویانه به مواضع امریکا در خاک عراق و به طور خاص پایگاه نظامی عین الاسد حمله موشکی کرده است.

سپاه ایران تأکید کرد که این حمله «ده ها کشته و زخمی» داشته است اما مقامات امریکایی گفته اند که این حملات خسارت انسانی نداشته و در آن چند پهپاد و بالگرد و برخی ساختمان ها آسیب دیده است.

عراق این اقدام را نقض حاکمیت ارضی کشورش خواند و آن را محکوم کرد و از همه طرف ها خواست که خویشتنداری پیشه کنند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا