سیاسی

رئیس اقلیم کردستان: سخنان «سید حسن نصرالله» به دور از عُرف سیاسی بود

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور پیامی به سخنان اخیر «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور پیامی به سخنان اخیر «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

در متن این پیام آمده است، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سخنانی به دور از عٌرف سیاسی که زیبنده مسعود بارزانی و فداکاری‌ها و قهرمانی‌های نیروهای پیشمرگه نیست، ایراد کرد. جای تاسف دارد که شخصی چون نصرالله، نقش تاریخی رئیس بارزانی در مبارزه با نظام دیکتاتوری و نقش میدانی وی در شکست داعش را نادیده بگیرد و با اینگونه سخنان، احساسات مردم کردستان را جریحه‌دار کند.

رئیس بارزانی به عنوان فرمانده نیروهای پیشمرگه در جریان مقابله مستقیم با داعش و حضور میدانی در سنگرهای نبرد و نیز مبارزه با ستم و ستمکاران و آزادسازی مردم، همه زندگی خویش را صرف مبارزه کرده است، وی نقش قهرمانانه‌ای ایفا کرد به طوری که مردم کردستان و بسیاری از رهبران جهان شاهد دلاوری پیشمرگه‌ها و شخص وی بوده اند.

مردم کردستان همواره قدردان کمک‌های دوستان هستند و از تمام کسانی که به اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش کمک رساندند، تشکر می‌کنند و به کسانی که از اقلیم کردستان پشتیبانی کردند تقدیر و تجلیل می‌کنند و آنها را فراموش نخواهند کرد.

مردم کردستان و پیشمرگه‌ها از بیش از یک قرن با بزرگترین و وحشیانه ترین کشتار مواجه شدند و طی جنگ داعش علیه اقلیم کردستان، از مناطق خود محافظت کرده و در حفاظت و آزادسازی بسیاری از مناطق عراق شرکت کردند و در حال حاضر آنها بر این باورند که حفظ صلح و همزیستی و مقابله با تروریسم در راس اهدافشان است و این در حالی است که شرایط منطقه، ما را به این امر فرا می‌خواند که همگی برای برقراری آرامش و بازگرداندن ثبات تلاش کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان روز یکشنبه در سخنانی در مراسم ترحیم سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که در زمان حملات داعش مسعود بارزانی به وحشت افتاده بود و با سردار شهید سلیمانی تماس گرفت.

وی افزود که پس از این تماس ها سردار سلیمانی با گروهی از فرماندهان حزب الله لبنان به دیدار مسعود بارزانی رفتند و خطر داعش را از اقلیم دور کردند و بارزانی مدیون سردار سلیمانی است.سخ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا