سرخط خبرهاسیاسی

واکنش نماینده مسیحی پارلمان عراق به اظهارات «سید حسن نصرالله»

«ژوزف صلیوا»، نماینده مسیحی پارلمان عراق به آنچه «مداخله» سید حسن نصرالله در امور داخلی عراق نامیده است، واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز:«ژوزف صلیوا»، نماینده مسیحی پارلمان عراق به آنچه «مداخله» سید حسن نصرالله در امور داخلی عراق نامیده است، واکنش نشان داد.

در پیام این نماینده مسیحی پارلمان عراق خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان آمده است: «اگر شما به خود این اجازه را می دهید که در امور داخلی عراق مداخله کنید، باید به من هم این اجازه را بدهید که در امور حزب‌تان دخالت کنم؛»

وی سپس مدعی شد، «شما باید در ابتدا نام این حزب را تغییر دهید چرا که خداوند هیچ حزب و سلاحی ندارد همچنین حزب شما، انسان‌ها را می‌کُشد، هر چند که به بهانه دفاع باشد»!

وی در ادامه ادعا کرد، اما به کسانی که خواستار پاسخگویی به نصرالله توسط پارلمان اقلیم هستند، دوست دارم بگویم، با این حرف‌ها، نقش خانه ملت را کوچک نکنید زیرا پارلمان محل حضور همه احزاب و قومیت‌های مختلفی نظیر کلدانی‌ها، ایزدی‌ها، ترکمانان و کُرد در این منطقه‌ با قدمت بیش از 7000 سال است. پارلمان، دفتر رسانه‌ای هیچ شخصیتی نیست لذا از ذهنیت محدود به شخص، عشیره، حزب و یا قومیتی مشخص به ذهنیت دولتمردان منتقل شوید.

دبیر کل حزب الله لبنان روز یکشنبه در سخنانی در مراسم ترحیم سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که در زمان حملات داعش مسعود بارزانی به وحشت افتاده بود و با سردار شهید سلیمانی تماس گرفت.

وی افزود که پس از این تماس ها سردار سلیمانی با گروهی از فرماندهان حزب الله لبنان به دیدار مسعود بارزانی رفتند و خطر داعش را از اقلیم دور کردند و بارزانی مدیون سردار سلیمانی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا