سرخط خبرهاسیاسی

«ایندیپندنت عربی»: یک مقام بلندپایه سوریه ای اطلاعات سردار سلیمانی را به امریکا داده بود/ موبایل ابومهدی المهندس هک شده بود

یک منبع امنیتی غربی خبر داد که یک مقام بلندپایه سوریه ای عامل اصلی ارائه اطلاعات مربوط به سردار قاسم سلیمانی به امریکایی ها بوده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع بلندپایه امنیتی غربی خبر داد که یک مقام بلندپایه سوریه ای عامل اصلی ارائه اطلاعات مربوط به سردار قاسم سلیمانی به امریکایی ها بوده است.

این منبع به «ایندیپندنت عربی» گفت که این مقام مهم سوریه ای اطلاعات دقیق و مهمی از تحرکات قاسم سلیمانی در سوریه ازجمله زمان خروج وی از سوریه و جزئیات پرواز و همراهانش به امریکایی ها داده بود.

این منبع گفت که این مقام سوریه ای از زمانی نه چندان کوتاه قبل از این در حال همکاری با امریکایی ها در این باره بود و با آنها شرط کرده بود که عملیات در خاک سوریه انجام نشود.

«ایندیپندنت عربی» همچنین خبر داد که امریکایی ها با اطلاع از پروازی که سلیمانی در شب عملیات بر آن سوار شده بود آن را زیر نظر داشتند.

این منبع غربی همچنین خبر داده که امریکایی ها به صورت موازی توانسته بودند گوشی همراه «ابومهدی المهندس» را هک کنند و در جریان مکالمه های وی با سردار سلیمانی و دیگران قرار بگیرند و از این طریق فهمیده بودند که الحشد الشعبی برنامه های بزرگی علیه مواضع امریکا و اسرائیل و کشورهای غربی در عراق و سوریه و لبنان و دیگر نقاط دارند.

پیش از این «مایک پومپئو»، وزیر خارجه امریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور گفته بودند که سلیمانی و ابومهدی المهندس در حال تدارک عملیاتی جهت حمله به مواضع امریکا و غرب در خاورمیانه بودند.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا