سرخط خبرهاسیاسی

تاکید «نوری المالکی» در دیدار با سفرای امریکا و فرانسه بر پرهیز از افزایش تنش‌ها

«نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با سفرای امریکا و فرانسه بر لزوم دورسازی جهان از درگیری‌ها و جنگ‌ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با سفرای امریکا و فرانسه بر لزوم دورسازی جهان از درگیری‌ها و جنگ‌ها تاکید کرد.

در این دیدارهای جداگانه که در دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون در بغداد برگزار شد، درباره تازه‌ترین اوضاع سیاسی و پیامدهای بحران کنونی منطقه که از درگیری‌ امریکا و ایران ناشی شده است، رایزنی شد.

المالکی در ادامه تاکید کرد: «عراق برای تقویت مناسبات خود با همه کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و همکاری در زمینه‌های مختلف، تلاش می کند.»

رئیس ائتلاف دولت قانون در این دیدار بر لزوم همکاری برای پرهیز از افزایش تنش و تلاش همه کشورها به ویژه کشورهای اروپایی برای حمایت از عراق و کاستن از شدت بحران‌ها و دورسازی جهان از جنگ‌ها و درگیری‌ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، سفرای امریکا و فرانسه با اشاره به اهتمام این دو کشور به وضعیت عراق، بر لزوم آرام‌سازی اوضاع و دور کردن این کشور از درگیری‌ها و احترام به حاکمیت و یکپارچگی اراضی آن تاکید کردند.

از نکات قابل توجه در این دیدارها، خودداری مالکی از اظهار نظر درباره قانون خروج نیروهای خارجی از عراق است. پارلمان عراق هفته گذشته قانون خروج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد. نیروهایی که تحت عنوان ائتلاف نیروهای مبارزه با داعش در عراق مستقر شده اند.

دو روز پیش مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفته بود که مقامات عراقی در دیدارهای خصوصی و دوجانبه ای که با آنها داریم به هیچ وجه درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق صحبت نمی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا