سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی «عادل عبدالمهدی» با سفرای روسیه، استرالیا و کانادا درباره خروج نظامیان خارجی از عراق

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق در دیدار با سفرای روسیه، استرالیا و کانادا درباره طرح خروج نظامیان خارجی با آنان رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق در دیدار با سفرای روسیه، استرالیا و کانادا درباره طرح خروج نظامیان خارجی با آنان رایزنی کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق، عبدالمهدی در دیدارهای جداگانه با سفرای سه کشور روسیه، کانادا و استرالیا در مورد مناسبات دوجانبه و پرونده‌های مشترک، بحران‌ منطقه‌ای، تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع، ممانعت از افزایش تنش، دور کردن کشورهای منطقه و جهان از پیامدهای احتمالی بحران مذکور، طرح پارلمان عراق درباره خروج نظامیان خارجی و همکاری علیه تروریسم و نیز تداوم رایزنی‌ها و ارتباط درمورد تحولات اوضاع رایزنی کرد.

عبدالمهدی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از مواضع کشورهای دوست در حمایت از امنیت، ثبات و همکاری در مبارزه با تروریسم، بر لزوم در پیش گرفتن رویکردی مشترک برای آرام‌سازی اوضاع و دور کردن منطقه از خطرات تنش و منازعات نظامی و تمرکز بر مبارزه با داعش تاکید کرد.

نخست‌وزیر مستعفی عراق با اشاره به تلاش‌های دولت برای حفظ امنیت و حاکمیت ملی و عدم تبدیل این کشور به میدانی برای درگیری‌های بین‌المللی، بر تمایل بغداد برای برقراری بهترین روابط با همه کشورهای جهان و تقویت آن، تاکید و عنوان کرد: ما خواهان تبدیل عراق به کانون صلح و همدلی در میان کشورهای عربی، منطقه‌ای و جهانی هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا