سرخط خبرها

مذاکرات «عادل عبدالمهدی» با مقامات کانادایی و آلمانی درباره مصوبه خروج نیروهای خارجی از عراق

عادل عبدالمهدی در دیدار با نماینده دولت آلمان و در تماس تلفنی با نخست وزیر کانادا روابط دوجانبه و آینده نیروهای خارجی در عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق، در دیدار با «فیلیپ اکرمان»، فرستاده ویژه دولت آلمان و مدیر سیاسی وزارت خارجه این کشور، روابط دوجانبه و تحولات عراق و منطقه را بررسی کرد.

در این دیدار که روز سه شنبه در دفتر نخست وزیر عراق و با حضور سفیر آلمان در بغداد انجام شد راه های همکاری برای کاهش تنش در منطقه و دور کردن شبح جنگ از منطقه بررسی شد.

چشم انداز همکاری های عراق با کشورهای عربی و کشورهای جهان جهت حفظ امنیت داخلی و حاکمیت ارضی عراق نیز در این دیدار بررسی شد.

عبدالمهدی ضمن توضیح درباره مصوبه مجلس عراق برای خروج نیروهای خارجی از این کشور بر اهتمام عراق بر همکاری با کشورهای جهان در عرصه مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای عراقی و جنگ با بقایای داعش تأکید کرد.

عبدالمهدی با دریافت تماس تلفنی ازجانب «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا نیز بر اهتمام عراق به گسترش روابط با کانادا و ادامه همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

او درباره بحران های منطقه نیز موضع عراق و تلاش این کشور برای دور ماندن از تنش های سیاسی و درگیری های نظامی و تمرکز تلاش ها بر مبارزه با داعش را تبیین کرد.

ترودو نیز در این تماس تلفنی تأکید کرد که کشورش آماده ادامه همکاری های دوجانبه با عراق و مبارزه با تروریسم است و خواستار یکپارچه سازی تلاش ها برای دور نگه داشتن شبح جنگ از منطقه و جهان شد.

مجلس عراق در 5 ژانویه در جلسه ای بدون حضور نمایندگان کرد و اهل سنت مصوبه ای را تصویب کرد که در آن از دولت عراق خواسته شده که اقدامات لازم برای خروج نیروهای خارجی از عراق را آغاز کند.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا