سرخط خبرها

تجمع اعتراضی در لبنان به خشونت کشیده شد

نیروهای پلیس در دومین شب پیاپی تجمع اعتراضی در لبنان برای متفرق کردن معترضان از باتوم و گاز اشک آور استفاده کردند.

میدل ایست نیوز: تجمع اعتراضی در لبنان شامگاه چهارشنبه به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد. گفته می‌شود در این درگیری دهها نفر زخمی و بازداشت شدند.

به گزارش رویترز، نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از باتوم و گاز اشک آور استفاده کردند. این دومین شب پیاپی تجمع اعتراضی در لبنان بود.

لبنان از ۱۴ ماه اکتبر شاهد تظاهرات مسالمت آمیز علیه فساد دولتی و طبقه حاکم در این کشور بوده است. این اعتراضات در نهایت به استعفای سعد حریری نخست وزیر منجر شد. اما استعفای سعد الحریری و روی کار آمدن یک نخست وزیر جدید بحران سیاسی در این کشور را عمیق‌تر کرده است.

شامگاه سه شنبه تظاهرات اعتراضی به درگیری کشیده شده و در منطقه حمرا بیروت معترضان به سوی نیروهای امنیتی و بانکها سنگ پرتاب کردند که در واکنش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

در جریان اعتراضات سه شنبه شب شماری توسط پلیس بازداشت شدند. چهارشنبه اعتراضات ادامه داشت و معترضان مقابل یک مقر پلیس تجمع کرده و خواهان آزادی بازداشت شدگان شدند.

تجمع شامگاه چهارشنبه مقابل مقر پلیس به درگیری و خشونت کشیده شد و به گفته صلیب سرخ لبنان ۴۵ نفر در این درگیری زخمی شدند که ۳۵ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند.

رویترز می‌گوید، لبنان در بدترین وضعیت از زمان پایان جنگ داخلی در سال ۱۹۹۰ قرار دارد و نگرانی‌ها در مورد ثبات کشور که بدهی‌های خارجی سنگینی دارد و دستخوش اختلافات فرقه‌ای و جناحی است به شدت افزایش یافته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا