سرخط خبرهاسیاسی

رهبر ایران:جنتلمن‌های میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند

رهبر ایران در خطبه‌های نماز تهران اعلام کرد ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی امریکا شد.

میدل ایست نیوز: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه دو هفته اخیر روزهای پر ماجرا و استثنایی بود، اعلام کرد: «ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی امریکا شد. تا قبل از این، این مدل کار در منطقه مخصوص رژیم صهیونیستی بود.»

در همین رابطه، وی افزود: «پاسخ قدرت‌مندانه سپاه در خور تدبیر بود. این ضربه البته یک ضربه نظامی بود ولی بالاتر از آن، ضربه حیثیتی بود که به هیبت ابرقدرتی آمریکا وارد کرد. سپاه قدس، یک نیرویی است که با سعه صدر به همه جا و همه کس نگاه می کند. رزمندگان بدون مرز هستند و هرجا که نیاز باشد، آنجا حضور پیدا می کند و کرامت مستضعفان را حفظ می کنند و خود را بلاگردان مقدسات و حریم های مقدس می‌کنند. همین ها سایه جنگ و ترور را از کشور خودمان هم دفع می‌کنند. بخش مهمی از امنیت کشور ما محصول کار همین جوانان مومنی است که تحت فرماندهی سردار عزیزمان سالها مجاهدت کردند. به کمک غزه و فلسطین هم می روند اما برای خودمان هم امنیت ایجاد می‌کنند.»

آیت الله‌ خامنه‌ای در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سقوط هواپیمای اوکراینی و ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، اظهار داشت: « مذاکره دشمن آمیخته با دغل و فریبکاری است. جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. همان دست چدنی است که خودش را از زیر پوشش مخملی نشان می دهد.»

رهبر ایران با اشاره به حمله موشکی سپاه ببه مواضع نیروهای امریکایی گفت: «امریکا سال‌هاست در سوریه، در عراق، در لبنان، در افغانستان ضربه میخورد. از دست قدرتمند مقاومت ضربه میخورد لکن این ضربه از همه آنها بالاتر بود. این ضربه حیثیتی بود. ضربه به ابهت آمریکا بود. این ضربه با هیچ چیزی جبران نمیشود.»

رهبر ایران در ادامه خطبه نماز جمعه که به زبان عربی ایراد شد، تصریح کرد: «امریکایی‌ها بزدلانه و نه در میدان نبرد، دست به ترور فرمانده ایرانی جسور و مجاهد مخلص و فداکار عراقی در فرودگاه بغداد زدند.

وی با بیان اینکه سپاه ایران طی ضربه متقابل پایگاه آمریکا را در هم کوبید و ابهت آن دولت را لگدمال کرد، اظهار داشت: «تنبیه امریکا، اخراج از منطقه است. ملت ایران با اجتماع ده‌ها میلیونی این مجاهد را بدرقه کردند. ملت ایران در شهرهای مختلف آنها را تشییع کرد. در چندین کشور مردم همدردی‌شان را در اجتماعات نشان دادند.»

آیت الله خامنه‌ای در ادامه عنوان کرد: «تلاش‌های مغرضانه فراوانی شد تا دو ملت ایران و عراق را با یکدیگر درگیر کنند، پول‌های فراوانی خرج کردند. انسان‌های بی‌مسئولیتی را به کار گرفتند در ایران و علیه ملت عراق و در عراق علیه ملت ایران تبلیغات شیطنت آمیز کردند اما این شهادت بزرگ، همه این تلاش‌های شیطانی وسوسه‌ها را خنثی کرد.»

وی با بیان اینکه سرنوشت منطقه در گرو رهایی از سلطه امریکا و آزادی فلسطین است، اظهار داشت: «مردم منطقه می توانند پایه‌های تمدنی جدید را از رهگذر همکاری، همدلی و دانش بنا نهند، امروز دشمنان ما و شما می خواهند پیشرفت خودشان را بر پایه عقب‌ماندگی ما محقق کنند،آزمون دشواری که در سوریه و فتنه‌هایی که در لبنان و تخریب‌هایی که در عراق روی داد، نمونه‌ای از سیاست‌های دشمن است.»

آیت الله خامنه‌ای افزود: «به عنوان نمونه‌ای از گستاخی‌های امریکا می توان به این مورد اشاره کرد که آنها وارد عراق شدند و اعلام می کنند این کشور را ترک نخواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا