سرخط خبرها

الحکیم: به ایران و امریکا پیغام داده ایم که عراق میدان نزاع های آنها نخواهد بود

وزیر خارجه عراق از همه طرف ها خواست که به حاکمیت ارضی عراق احترام گذارند.

میدل ایست نیوز: «محمدعلی الحکیم»، وزیر خارجه عراق، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اردنی خود تأکید کرد که عراق به ایران و امریکا پیغام داده که به میدان نزاع های آنها تبدیل نخواهد شد.

او در این کنفرانس مطبوعاتی که امروز (شنبه، 18 ژانویه) در سفر «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، به بغداد انجام شد، تأکید کرد که همه طرف ها باید به حاکمیت ارضی عراق احترام گذارند.

الحکیم همچنین افزود که باید همه تلاش ها بر مبارزه با تروریسم متمرکز شود و تأکید کرد که کار داعش هنوز تمام نشده و تروریست ها در شرق فرات همچنان حضور دارند.

وزیر خارجه اردن نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که اردن از حاکمیت ارضی عراق کاملا حمایت می کند و در کنار عراق می ایستد.

او گفت که لازم است همه طرف های منطقه ای و فرامنطقه ای به حاکمیت ارضی عراق احترام گذارند.

وی افزود که حامل پیامی ازجانب پادشاه اردن درباره لزوم کاهش تنش در منطقه است و افزود که اردن همه را به مذاکره برای حل بحران ها و تضمین اینکه عراق میدان تنش نباشد فرامی خواند.

الصفدی تأکید کرد که ثبات عراق ثبات کل منطقه را تثویت می کند و همه باید برای حفظ آرامش و کاهش تنش تلاش کنند.

او همچنین تأکید کرد که پادشاه اردن شخصا پیگیر وضعیت سلامتی آیت الله سیستانی است و ابراز امیدواری کرد که ایشان هرچه سریع تر سلامتی خود را بازیابند.

قرار است ایمن الصفدی در سفر خود به بغداد با رئیس جمهور و نخست وزیر مستعفی عراق و نیز رئیس مجلس این کشور دیدار کند.

پیش از این «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن، در آستانه سفر به اروپا بر حمایت کامل کشورش از عراق تأکید کرده و گفته بود که عراق بعد از چهار دهه جنگ تحمل خون ریزی های بیشتر را ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا