سیاسی

«برهم صالح» در دیدار با وزیر امور خارجه اردن: عراق میدان تصفیه حساب‌ها نخواهد بود

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد از «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن و هیات همراه استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد از «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن و هیات همراه استقبال کرد.

به گزارش سایت ریاست جمهوری عراق، الصفدی در این دیدار با ابلاغ درود پادشاه اردن به برهم صالح و کسب اطلاع از سلامت آیت‌الله سیستانی و آرزوی تندرستی و عافیت برای ایشان، حمایت اردن از امنیت و ثبات عراق به عنوان اساس امنیت منطقه را اعلام کرد.

برهم صالح در این دیدار بر لزوم تحکیم پایه‌های صلح و ثبات در منطقه و دور کردن آن از آسیب‌ جنگ‌ها و منازعات که موجب تحلیل توان مادی و انسانی می شود و نیز در پیش گرفتن ابزار گفتمان جدی و صریح برای حل و فصل بحران‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عراق مبدایی برای تجاوز به هیچ یک از کشورها همسایه یا میدانی برای تصفیه‌حساب‌ها نخواهد بود، اظهار داشت: «عراق تمایل دارد که به کانون اصلی اتحاد کشورهای دوست و برادر در راستای منافع مشترک و تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان تبدیل شود.»

رئیس جمهوری عراق در ادامه بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه میان امّان و بغداد و گسترش چشم‌انداز همکاری و تقویت تعاملات اقتصادی مشترک تاکید کرد.

برهم صالح در پایان ضمن درخواست از رئیس دستگاه دیپلماسی اردن برای ابلاغ سلام و درود وی به ملک عبدالله دوم، برای ملت اردن آرزوی موفقیت و پیشرفت بیشتر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا