سیاسی

2 کشته و 23 زخمی در تظاهرات جمعه شب بغداد

نیروهای ضد شورش عراق در شرق پل «سنک» در پی درگیری با تظاهرات کنندگان به سوی آنها گاز اشک آور پرتاب کردند.

میدل ایست نیوز: درگیری ها در بغداد منجر به کشته 2 تن و زخمی شدن تعدادی از تظاهرات کنندگان شد.

تظاهرات مردمی عراق جمعه شب (17 ژانویه) شاهد درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در بغداد و کربلا بود که این درگیری ها به کشته شدن 2 تن از تظاهرات کنندگان انجامید.

نیروهای ضد شورش عراق در شرق پل «سنک» در پی درگیری با تظاهرات کنندگان به سوی آنها شلیک مستقیم و گاز اشک آور پرتاب کردند که منجر به درگیری هایی میان دو طرف شد.

به گفته منابع محلی به پایگاه خبری «العربی الجدید» در پی این درگیری ها و شلیک مستقیم و گاز اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان دو تن کشته و 23 نفر زخمی شدند و «احمد علاء الدراجی» فعال عراقی بعد از خروج از میدان التحریر بغداد ناپدید شد.

گفته شده که جان باختن یکی از تظاهرات کنندگان به علت اصابت گلوله اشک آور به گردن وی بوده است.

فعالان تظاهرات اعلام کردند که صد ها تظاهرات کننده به علت ازدحام در میدان التحریر به سمت میدان «الخلانی» و پل سنک رفته اند.

«عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در توجیه اینکه گفته می شود این تظاهرات کنندگان خرابکار قصد حمله به نیروهای امنیتی در پل السنک را داشتند گفت که نیروهای امنیتی در میدان تظاهرات از سلاح برای مقابله با تظاهرات کنندگان استفاده نکرده است.

در کربلا هم نیروهای امنیتی تلاش کردند که معترضان را از اطراف میدان التربیه متفرق کنند. منابع میدانی گفته اند که در طی این تلاش ها از تیر هوایی و گاز اشک آور استفاده شده و تعدادی زخمی شده اند.

در ناصریه (مرکز استان ذی قار) هم تظاهرات کنندگان در اعلام حمایت از معترضان بغداد به خیابان آمدند و علیه ادامه استفاده از سلاح دربرابر تظاهرات کنندگان شعار دادند و خواستار تسریع در روند تشکیل دولت شدند.

آنها همچنین خواستار دخالت شورای امنیت و سازمان ملل برای حمایت از تظاهرات کنندگان و دور نگه داشتن کشور از جنگ داخلی و ضرورت کنترل گروه های شبه نظامی شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا