سرخط خبرها

حمله انصارالله به پایگاه نظامی دولت «عبدربه منصور هادی» در مارب/ شمار کشته شده ها به 76 تن رسید

پایگاه «المشهد الیمنی» نیز به نقل از منابع بیمارستانی صبح یکشنبه (19 ژانویه) خبر داد که شمار کشته شدگان به 76 تن رسیده است.

میدل ایست نیوز: بنا بر گزارش‌ها در حمله موشکی نیروهای انصارالله (حوثی‌) یمن به پایگاهی نظامی در مارب، ده‌ها تن از نیروهای دولت «عبدربه منصور هادی»، کشته شده‌اند.

تلویزیون دولتی عربستان سعودی شمار کشته‌شدگان را ۶۰ نفر اعلام کرده‌است. خبرگزاری‌های بین‌المللی می‌گویند حمله موشکی روز شنبه 18 ژانویه انجام شده‌است.

اسوشیتدپرس شمار کشته‌ها را ۲۵ تن اعلام کرده، ولی به‌نقل از مقام‌های یمنی گفته بود احتمالا این رقم افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری آلمان می‌گوید دست‌کم ۴۰ تن از سربازان دولت یمن به رهبری هادی در این حمله به اردوگاه نظامی در مارب کشته شده‌اند و ۵۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

رویترز به نقل از شبکه سعودی الاخباریه گزارش داده است که ۶۰ تن از این نیروها در شهر مارب جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه «المشهد الیمنی» نیز به نقل از منابع بیمارستانی صبح یکشنبه (19 ژانویه) خبر داد که شمار کشته شدگان به 76 تن رسیده است.

الاخباریه به‌نقل از منابعی که نامشان فاش نشده می‌گوید حمله با «موشک‌های بالیستیک و هواپیماهای بدون سرنشین» انجام شده‌است.

مأرب، نام استانی‌ست در کشور یمن که مرکز آن نیز مارب نامیده می‌شود و در مناطق مرکزی و شرقی یمن واقع شده‌ است.

حمله حوثی‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که در جریان یورش‌های نیروهای دولتی به شرق صنعا دست‌کم ۲۲ تن از هر دو طرف کشته شدند.

اسوشیتدپرس حمله به شرق صنعا، را یکی از شدیدترین نبردها از این دست در شرق پایتخت پس از چند ماهِ نسبتا کم‌تنش، توصیف کرده‌است.

روز شنبه تبادل آتش توپخانه‌ای شدیدی نیز در جنوب بندر حدیده گزارش شده بود. بنا بر گزارش‌ها ساکنان حدیده بار دیگر بین درگیری‌های دو طرف گیر افتاده‌اند.

تبادل آتش در حدیده در تناقض با آتش‌بس مورد حمایت ملل متحد است؛ بندری که در عین حال حیاتی‌ترین نقطه انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه به یکی از فقیرترین و بحران‌زده‌ترین کشورهای جهان است.

منبع
رادیو فرداروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا