سرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف الفتح: فراکسیون‌های سیاسی و رئیس جمهوری بر سر معرفی «علی الشکری» برای نخست‌‍وزیری به توافق رسیدند

منبعی آگاه در ائتلاف الفتح از توافق فراکسیون‌های سیاسی با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق برای معرفی «علی الشکری»برای تصدی ریاست دولت انتقالی خبر داد.

میدل ایست نیوز: منبعی آگاه در ائتلاف الفتح از توافق فراکسیون‌های سیاسی با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق برای معرفی «علی الشکری»، وزیر برنامه‌ریزی سابق و مشاور رئیس جمهور برای تصدی ریاست دولت انتقالی خبر داد.

منبع مذکور در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «نشست برهم صالح با فراکسیون‌های سیاسی درباره حل بحران معرفی نامزد نخست‌وزیری به توافق همه حاضران برای معرفی علی الشکری، مشاور ریاست جمهوری به منظور تصدی منصب نخست وزیری انجامید.»

منبع یادشده در پایان با بیان اینکه دولت انتقالی آتی، مدت زمان مشخصی بر سر قدرت خواهد بود و برای برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: « معرفی الشکری برای تصدی منصب نخست‌وزیری به زودی اعلام خواهد شد.»

ائتلاف الفتح تاکنون چندین نامزد از جمله «محمد شیاع السودانی»، «قصی السهیل» و «اسعد العیدانی» را برای تصدی نخست وزیری عراق معرفی کرده بود که با مخالفت گروه‌های سیاسی و تظاهرات‌کنندگان به نتیجه نرسید.

در همین راستا، «محمد الخالدی»، رئیس فراکسیون بیارق الخیر اعلام کرده است «برهم صالح»، رئیس جمهوری امروز جایگزین عبدالمهدی را برای تصدی نخست وزیری معرفی خواهد کرد.

الخالدی بدون آنکه نامی از این فرد به میان آورد، اظهار داشت: «نامزد جایگزین عبدالمهدی، شخصیتی مورد قبول مردم و تظاهرات‌کنندگان است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا