سرخط خبرها

زخمی شدن 15 نیروی امنیتی در بغداد در پی پرتاب موزائیک

فرماندهی نیروهای امنیتی بغداد از زخمی شدن 15 نیروی امنیتی از جمله یک سرتیپ در اثر پرتاب قطعه های موزائیک توسط معترضان خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی نیروهای امنیتی بغداد از زخمی شدن 15 نیروی امنیتی از جمله یک سرتیپ در اثر پرتاب قطعه های موزائیک توسط معترضان خبر داد.

فرماندهی نیروهای امنیتی بغداد امروز از مجروح شدن برخی از نیروهای امنیتی در اثر پرتاب موزائیک خبرداد و گفت که تعداد مجروحان به 15 تن از نیروهای امنیتی ازجمله یک سرتیپ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «السومریة نیوز»، فرماندهی نیروهای امنیتی بغداد گفت: «نیروهای امنیتی در حین انجام وظیفه برای حفاظت از تظاهرات کنندگان و تامین امنیت ورودی میدان «التحریر» از تقاطع «قرطبة» مورد حمله برخی آشوب گران قرار گرفتند».

وی هم چنین افزود: «آشوب گران با تخریب پیاده رو ها و کندن موزائیک ها، نیروهای امنیتی را مورد هدف پرتاب موزائیک قرار دادند که این پرتاب ها با برخورد به سر نیروهای امنیتی منجر به زخمی شدن 14 تن شد و فرمانده تیپ سوم پلیس فدرال نیز دچار شکستگی در پای چپ شد».

او در ادامه گفت که مجروحان به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شدند و نیروهای امنیتی با وجود این خشونت مجددا خویشتنداری کرده و به وظیفه خود ادامه دادند.

فرماندهی نیروهای امنیتی بغداد در پایان اشاره کرد که به سخنان «عادل عبدالمهدی» فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق مبنی بر حفاظت از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز پایبند است و از مردم خواست تا از درگیری با نیروهای امنیتی و خشونت خودداری کنند.

از شب گذشته، با گذشت دو ماه از موعد انتخاب نخست وزیر جدید در عراق، تظاهرات کنندگان عراقی فعالیت های خود را در چند نقطه ازجمله پایتخت عراق تشدید کرده اند.

برخی منابع گفته اند که درگیری های امروز میان معترضان و نیروهای امنیتی کشته و زخمی هایی داشته است.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا