سرخط خبرها

«نیچروان بارزانی» با «دونالد ترامپ» دیدار می کند

دولت اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای رسمی خبر داد که بارزانی و ترامپ در حاشیه نشست اقتصاد جهانی داووس دیدار خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: دولت اقلیم کردستان عراق از برنامه ریزی برای دیدار «نیچروان بارزانی»، رئیس این اقلیم، با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست اقتصادی داووس خبر داد.

دولت اقلیم کردستان عراق عصر یکشنبه (19 ژانویه 2019) با صدور بیانیه ای رسمی خبر داد که بارزانی و ترامپ در حاشیه نشست اقتصاد جهانی داووس دیدار خواهند کرد.

نشست داووس با موضوع بررسی مسائل جهانی مرتبط با اقتصاد و سیاست و امنیت و ثبات از 21 تا 24 ژانویه برگزار خواهد شد.

دولت کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس اقلیم کردستان در حاشیه نشست اقتصادی داووس با دونالد ترامپ و «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، و برخی از رؤسا و نخست وزیران و مقامات بلند پایه سایر کشورها دیدار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که در این نشست ها تقویت روابط اقلیم کردستان با جامعه بین المللی و سیاست ها و مواضع اقلیم در کنار تبادل آراء و دیدگاه ها راجع به مسائل منطقه ای و بین المللی بررسی خواهد شد.

در این بیانیه همچنین به سخنرانی بارزانی رئیس اقلیم کردستان تحت عنوان «خاورمیانه مضطرب» در یکی از نشست ها اشاره شده است که وی درباره پیامد های طولانی مدت تنش ها در خاورمیانه و تاثیرات استراتژیک این بحران در صلح و ثبات در منطقه خلیج و عراق و سوریه که باعث نگرانی های منطقه ای و بین المللی شده است سخنرانی خواهد کرد.

پیش از این اخباری از احتمال دیدار «برهم صالح» با «دونالد ترامپ» نیز منتشر شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا