سرخط خبرها

بهبود روابط میان دمشق و ریاض

برخی منابع از حضور «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در مراسم نماینده عربستان در سازمان ملل متحد خبر دادند.

میدل ایست نیوز: به گزارش روزنامه «الوطن»، «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، در مراسمی که «عبدالله بن یحیی المعلمی»، نماینده دائم عربستان از وی دعوت کرده بود، شرکت کرد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع دیپلماتیک غربی در نیویورک گزارش داده است که الجعفری در مراسمی که «فهد بن عبدالله المبارک»، وزیر کشور عربستان برای آمادگی ریاست نشست آینده گروه «بیست» برگزار کرده، شرکت کرد.

منابع مذکور اشاره کردند که  الجعفری با دعوت رسمی المعلمی در این مراسم شرکت کرده که این دیدار توجه حضار را به خود جلب کرده است. مقامات سعودی با تاکید بر اینکه روابط برادرانه دو کشور سبب نزدیکی سوریه و عربستان شده است گفتند که از مسائل مورد اختلاف میان دو کشور باید عبور کرد.

به گفته منبعی که نخواست نامش فاش شود، حضور الجعفری در این مراسم و استقبال گرم سعودی ها از وی توجه حاضران در مراسم را به خود جلب کرد.

امارات متحده عربی نیز قبل از عربستان به سوی روابطی بهتر با سوریه گام برداشت از آنجا که «عبدالحکیم ابراهیم النعیمی»، کاردار امارات در دمشق درباره روابط میان دو کشور گفت که روابط میان امارات و سوریه، استوار،خاص و قوی است.

وی همچنین در مراسم روز ملی امارات در سفارت این کشور در دمشق گفت: «امیدوارم که امنیت و ثبات در جمهوری عربی سوریه در زیر سایه رهبری حکیمانه، حاکم شود».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا