سرخط خبرهاسیاسی

«دونالد ترامب» در دیدار با «نچیروان بارزانی» در حاشیه نشست داووس: ما مدیون شما هستیم

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان در حاشیه نشست اقتصادی داووس با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا دیدار و رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان در حاشیه نشست اقتصادی داووس با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا دیدار و رایزنی کرد.

بارزانی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت تداوم ماموریت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، اظهار داشت: «تروریسم هنوز خطری واقعی است که منطقه را تهدید می کند.»

از سوی دیگر، ترامپ اعلام کرد: «ما مدیون شما هستیم، امریکا از نقش اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگه در شکست داعش و حمایت از اقلیت‌های دینی و نژادی سپاسگزار است.»

طرفین در این دیدار همچنین درباره راهکارهای تقویت مناسبات دوجانبه به ویژه در زمینه انرژی، روابط بغداد-اربیل، مخاطرات ظهور دوباره تروریسم و راه‌های مقابله با آن و نیز اوضاع منطقه و به خصوص رابطه اقلیم کردستان با کشورهای منطقه و وضعیت سوریه رایزنی کردند.

به گزارش شبکه کُردزبان روداو، بارزانی قرار است در چارچوب نشست داووس با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل و شماری از رهبران و مسئولان کشورهای مختلف دیدارهایی داشته باشد و در این دیدارها درباره گسترش مناسبات با اقلیم کردستان، سیاست‌ها و مواضع اربیل در قبال مسائل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و تبادل نظر کند.

رئیس اقلیم کردستان همچنین قرار است در یکی از جلسات نشست داووس تحت عنوان «خاورمیانه ناآرام» ایراد سخنرانی کند.

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق هم برای حضور در نشست داووس به سوئیس سفر کرده است.

نشست داووس نشست مشورتی اقتصادی است که هر ساله در کشور سوئیس و با حضور جمعی از مقامات ارشد سیاسی و بین المللی کشورهای مختلف برگزار می شود.

منبع
روداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا