خبر اولسیاسی

ائتلاف سائرون: با کشورهای همسایه پیمان عدم تعرض و مداخله امضا کنیم

ریاست ائتلاف سائرون امروز نشستی برای رایزنی درباره بیانیه اخیر «سید مقتدی صدر» درباره تظاهرات میلیونی روز جمعه برگزار و چهار مورد را برای تحقق آن اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: ریاست ائتلاف سائرون امروز نشستی برای رایزنی درباره بیانیه اخیر «سید مقتدی صدر» درباره تظاهرات میلیونی روز جمعه برگزار و چهار مورد را برای تحقق آن اعلام کرد.

در بیانیه ائتلاف سائرون آمده است، در این نشست درباره راهکارهای مطلوب برای تحقق حاکمیت عراق و ممانعت از هر گونه تعرضی به آن بر اساس چارچوب‌ها و کانال‌های سیاسی و قانونی رایزنی شد.

ائتلاف سائرون برای تحقق این امر نقشه راهی را به شرح ذیل اتخاذ کرد:

1:تلاش برای تصویب پیش‌نویس قانونی که مانع از حضور هر گونه پایگاه یا نیروهای خارجی در اراضی عراق شود.

2:تلاش برای پایان دادن به فعالیت شرکت‌های امنیتی امریکایی و تنظیم فعالیت دیگر شرکت‌های امنیتی خارجی در عراق.

3: ائتلاف سائرون برای انعقاد معاهدات و توافق‌نامه‌های عدم تعرض یا مداخله با کشورهای همسایه و نیز عقد موافقت‌نامه‌های همکاری در همه زمینه‌ها از جمله عرصه اقتصادی، رسانه‌ای، فناوری و دیگر حوزه‌ها تلاش خواهد کرد و این امر پس از آماده‌سازی پیش‌نویس این معاهدات و توافق‌نامه‌ها توسط تیم تخصصی بین‌المللی از رهگذر ارتباط و هماهنگی با کانال‌های رسمی مربوطه در دولت عراق به ویژه وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و دبیرخانه هیات دولت انجام خواهد شد.

4: ائتلاف سائرون چندین کمیته‌های فرعی برای فعال‌سازی و پیگیری این گام‌ها با هماهنگی دیگر فراکسیون‌های پارلمانی تشکیل داده است.

در پایان این بیانیه آمده است، ائتلاف سائرون با روحیه مسئولیت‌پذیری ملی به امور نگاه می کند و می کوشد عراق را از هر گونه التهاب سیاسی دور سازد و با همکاری دیگر فراکسیون‌های پارلمانی تلاش می کند نقشه راهی برای عملی‌سازی موارد اصلی بیانیه صدر برای تکمیل حاکمیت ملی کامل بر خاک میهن ترسیم کند، امید بسیار داریم که شاهد نشانه‌های مثبت برای تقویت نقش ملی از سوی فراکسیون‌ها در این شرایط مهم و استثنایی باشیم تا این پالس مثبت در زمینه وحدت عراق و یکپارچگی تصمیم‌گیری ملی به جامعه جهانی مخابره شود.

همچنین بخوانید

مقتدي صدر: همه توافق نامه های امنیتی با اشغالگران لغو شود/ کشورهای همسایه حق دخالت در نحوه تعامل ما با اشغالگران را ندارند/الحشد الشعبی در وزارتخانه های دفاع و کشور ادغام شوند

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا