خبر اولسیاسی

طرفداران مرجعیت با شعار علیه «سید مقتدی صدر» پس از خروج طرفداران او به خیابان‌ها آمدند/بیانیه تظاهرات‌کنندگان علیه صدر: تو خائنی+ فیلم و عکس

منابع آگاه اعلام کردند شماری از مردم استان‌های مختلف عراق در حمایت از آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع و در مخالفت «سید مقتدی صدر» دست به برگزاری تظاهرات زدند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه اعلام کردند شماری از مردم استان‌های نجف اشرف و الناصریه در حمایت از آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع و در مخالفت «سید مقتدی صدر» دست به برگزاری تظاهرات زدند.

معترضان در این تظاهرات شعارهایی علیه سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر سر دادند.

روز گذشته در استان بغداد تظاهراتی با فراخوان صدر برگزار شد که در پی آن، وی با انتشار توئیتی اعلام کرد: «من متاسفم برای تظاهرات کنندگان میدان «التحریر» و سایر استان ها  که در تظاهرات میلیونی شرکت نکردند زیرا گمان می کردم که من بعد از خدا پشتوانه آنها هستم و آنها نیز پشتوانه من و عراق هستند، و قطعا شکایت همه آنها را نزد خداوند آمرزنده خواهم برد.»

در پی این توئیت طرفداران صدر که در میدان «التحریر» بغداد طی این سه ماه چادر برپا کرده بودند و در اعتراضات شرکت داشته و به تحصن‌کنندگان خدمات ارائه می کردند، شروع به جمع آوری چادرها کردند.

در همین رابطه در میدان التحریر بغداد، تصویری از آیت الله سیستانی نصب شده که زیر آن نوشته شده است، انقلابیون از شما حمایت می کنند. این نخستین بار است که در میدان التحریر، تظاهرات‌کنندگان تصویر کسی را نصب می کنند که در ضدیت با او علامت ضرب‌در روی عکسش نکشیده اند.

همچنین کمیته هماهنگ‌کننده تظاهرات اکتبر عراق بیانیه‌ای شدید اللحن علیه «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر صادر و وی را متهم به خیانت به انقلابیون کرد.

به گزارش الحره در این بیانیه، خطاب به صدر آمده است: «ما با توئیت صدر دست به برگزاری تظاهرات نزدیم لذا وی و طرفدارانش دل به تمام شدن صبر ما و پایان انقلاب‌مان نبندند، صدر تلاش کرد که از ما سوء استفاده کند، ما نیز وی را کنار گذاشتیم. ما تا برآورده شدن اهداف انقلاب در میدان‌های تظاهرات باقی خواهیم ماند و به خون شهدا پشت نخواهیم کرد و به برگه‌ای برای معامله بر سر منافع سیاسی تبدیل نخواهیم شد، همانطور که صدر دست به این کار زد.»

در پایان این بیانیه آورده شده است: «آنچه صدر انجام داد، ننگ و خیانت به انقلابیون بود و همانطور که ایران به وی وعده داده، بهای آن دست یافتن به ریاست دولت آتی خواهد بود.»

عملیات برچیده شدن خیمه‌های تحصن در بغداد و بصره و دیگر شهرهای جنوبی عراق مستقیما پس از عقب‌نشینی طرفداران صدر از میدان‌های اعترضات روی داد، اقدامی که گمانه‌هایی درخصوص همدستی و اطلاع وی از این عملیات را برانگیخته است.

صدر همچنین با این اقدام خود خواسته این پیام را برساند که تنها وجود وی از تظاهرات‌کنندگان حمایت می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا