خبر اولسیاسی

تظاهرات در بصره با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد

نیروهای امنیتی عراق صبح امروز (شنبه) با هجوم به تظاهرات بصره و آتش زدن خیمه های تظاهرات کنندگان برخی از معترضان را دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی عراق صبح امروز (شنبه) با هجوم به تظاهرات بصره و آتش زدن خیمه های تظاهرات کنندگان برخی از معترضان را دستگیر کردند.

نیروهای ضد شورش عراق صبح امروز به صورت ناگهانی به تظاهرات در وسط بصره هجوم برده و با شلیک هوایی و گاز اشک آور و آتش زدن خیمه های تظاهرات کنندگان سعی کردند تا به تظاهرات پایان دهند.

طبق گفته یک فعال مدنی به پایگاه خبری «العربی الجدید» نیروهای امنیتی تلاش کردند که با محاصره تظاهرات کنندگان آنها را بازداشت کنند اما اکثر تظاهرات کنندگان توانستند به سمت منطقه «اندلس» و «جنینة» فرار کرده و به خانه های مردم پناه ببرند، با این حال نیروهای امنیتی برخی تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند.

وی افزود: «نیروهای امنیتی با ده ها خودرو و ادوات نظامی موانع پیش رو را کنار زدند و مسیر را باز کردند، وضع کنونی آشفته است و از شمار مجروحان تیراندازی نیروهای مسلح آماری نداریم.»

عصر دیروز تظاهرات کنندگان بسیاری در میدان های: التحریر، الخلانی، الطیران و بزرگراه محمد القاسم و سایر استان های جنوبی عراق از جمله بصرة جمع شدند و نسبت به تاخیر انداختن و عدم اجرای خواسته هایشان هشدار دادند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا