خبر اولسرخط خبرها

تظاهرات کنندگان میدان التحریر: اغتشاشگران تابع نیروهای سیاسی بودند که اخیرا میدان های تظاهرات را ترک کردند/ همواره رهنمودهای مرجعیت را پیش گرفته ایم

تجمع کنندگان در میدان التحریر بغداد با صدور بیانیه ای از کسانی که سوار بر موج تظاهرات شدند و به اموال عمومی و خصوصی حمله کردند و ادارات و خیابان ها را بستند اعلام برائت کردند.

میدل ایست نیوز: تجمع کنندگان در میدان التحریر بغداد با صدور بیانیه ای از کسانی که سوار بر موج تظاهرات شدند و به اموال عمومی و خصوصی حمله کردند و ادارات و خیابان ها را بستند اعلام برائت کردند.

در این بیانیه که در ساعات پایانی روز شنبه (25 ژانویه) منتشر شد آماده که تظاهرات ملت عراق از اول اکتبر با شعار «نرید وطن» (میهن می خواهیم) آغاز شد و در آنها صدها تن شهید و هزاران تن مجروح شدند تا استبداد فاسدان و سارقان و آدم کشان را که از 16 سال پیش بر سینه عراق سنگینی می کند پایان دهند.

تجمع کنندگان در میدان التحریر تأکید کرده اند که  از اولین لحظه متهم شده اند که خائن و آلت دست دیگران اند اما این همه را با دستان خالی تحمل کرده و فقط پرچم عراق را به دست گرفته و شعار مسالت جویی سرداده اند و همواره به تظاهرات خودجوش غیر جناحی خوشبین بوده اند.

آنان افزوده اند که در چنین شرایطی برخی گروه های سیاسی برای تصفیه حساب های خود با مخالفانشان سوار بر موج تظاهرات شدند و «پیش از این نیز اعلام کرده ایم و تکرار می کنیم که آنان که خیابان ها را بستند و مانع از فعالیت ادارات و مدارس شدند و فروشگاه ها را آتش زدند و به نیروهای امنیتی تعرض کردند گروه های غریبه ای تابع برخی گروه های سیاسی بودند که اخیرا از میدان های تظاهرات خارج شدند».

در این بیانیه تأکید شده که معترضان در میدان التحریر در حدی که در توانشان بودند تظاهرات خود را ادامه دادند و رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه را پیش گرفتند و همواره مخالفت خود را با این اقدامات نشان دادند و پیشنهادهای گوناگونی برای رسیدن به نتایجی که به نفع همه باشد مطرح کردند.

آنان افزوده اند که امروز نیز از کسانی که به تظاهرات مسالمت آمیز آسیب بزندد یا از میدان های تظاهرات خارج شوند اعلام برائت می کنند و از نیروهای امنیتی می خواهند که هر کسی را بکه به اموال دولتی و خصوصی تعرض کند بازداشت کنند.

جمعه شب «سید مقتدی صدر»، رهبر ائتلاف سائرون، با انتشار توئیتی از هوادارانش خواست که از میدان های تظاهرات خارج شوند.

از شنبه شب تظاهرات مردم در میدان های تظاهرات حالت ملی خود را بازیافت و در شهرهای گوناگون شاهد حضور گسترده مردم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا