سرخط خبرها

جانشین صدر در نماز جمعه کوفه با خلع لباس خویش اعلام کرد که به تظاهرات کنندگان می پیوندد

«اسعد الناصری»، در واکنش به تصمیم دفتر صدر درباره تعلیق عضویت وی در این دفتر اعلام کرد ضمن اعلام خلق لباس خود اعلام کرد که به تظاهرات کنندگان می پیوندد.

میدل ایست نیوز: «اسعد الناصری»، امام جمعه سابق کوفه و از نزدیکان «سید مقتدی صدر» در واکنش به تصمیم دفتر صدر درباره تعلیق عضویت وی در این دفتر اعلام کرد ضمن اعلام خلع لباس خود گفت که به تظاهرات کنندگان می پیوندد.

الناصری در ناصریه به  سر می برد روز شنبه (26 ژانویه) با ارسال پیغامی در شبکه توئیتر از «آزادگان عراق» خواست که به میدان های «تجمع و کرامت» بپیوندند و نگذارند که آسیبی به تظاهرات کنندگان برسد.

او گفت که احزاب سرکوبگر و شبه نظامیانشان تصمیم به تصفیه تظاهرات کنندگان گرفته اند تا بر سر کار بمانند.

در پی این پیغام توئیتری، دفتر صدر با صدور بیانیه ای به الناصری دستور داد که فورا میدان های تظاهرات را ترک کند و تأکید کرد که عضویت وی در تشکیلات صدر معلق می شود چون وی «به دستورات خاندان صدر» پایبند نبوده است.

در بیانیه دفتر صدر از الناصری خواسته شده که «قدرت طلبی و دنیا خواهی را کنار گذارد».

الناصری صبح امروز (یکشنبه، 26 ژانویه) با انتشار تصویری از خود تأکید کرد که از سر علاقه به عراق و انقلابیان عمامه از سر برمی دارد.

او گفت که «مشتاق رسیدن زمان تصفیه اش» است زیرا آرزوی شهادت دارد.

پیش از این جریان صدر بیانیه ای صادر کرد و نوشت، با توجه به تخلفات و اظهارنظرهای شیخ اسعد الناصری در شبکه‌های اجتماعی درباره رخدادهای اخیر، موارد ذیل در حق وی مقرر شد: 1:وی باید بلافاصله انقلابیون استان الناصریه را رها کرده و در تعیین سرنوشت‌شان چه به صورت مثبت یا منفی نباید دخالتی داشته باشد. 2:عضویت وی از این تاریخ به بعد به علت نافرمانی از دستورات آل صدر و عهد و پیمانی که با شهید صدر بسته بود، به حالت تعلیق در می آید، این سلطه‌طلبی و دنیادوستی برای وی کافی است. 3:اگر وی مجبور به تغییر اندیشه‌ها و افکار خود است پس دیگر نیازی به پافشاری بر پوشیدن این لباس شریف (عمامه) نیست و افکار وی ارتباطی به جریان فکری صدر ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا