سیاسی

درگیری ارتش لبنان با تجمع کنندگان دربرابر پارلمان/ تلاش معترضان برای جلوگیری از برگزاری جلسه بررسی بودجه 2020

معترضان لبنانی با تجمع انبوه در اطراف پارلمان می کوشند که مانع از رسیدن نمایندگان به صحن مجلس برای برگزاری جلسه تصویب بودجه 2020 این کشور شوند.

میدل ایست نیوز: رسانه های لبنانی از درگیری میان نیروهای ارتش لبنان و معترضان لبنانی در اطراف پارلمان این کشور در مرکز بیروت خبر دادند.

معترضان لبنانی امروز (دوشنبه 27 ژانویه) با تجمع انبوه در اطراف پارلمان می کوشند که مانع از رسیدن نمایندگان به صحن مجلس برای برگزاری جلسه تصویب بودجه 2020 این کشور شوند.

این معترضان برای نزدیک شدن به ساختمان پارلمان، با ممانعت ارتش لبنان مواجه شده و پس از درگیری هایی مجبور به عقب نشینی شده اند.

براساس این گزارش ها، آنها از نیروهای پلیس می خواهند که راه را برایشان بازکنند.

تظاهرات کنندگان همچنین چند خیابان اصلی بیروت را بسته اند که این خیابان ها هم پس دخالت نیروهای امنیتی بازگشایی شده است.

در طرابلس، در شمال لبنان، هم معترضان با خوابیدن در کف خیابان ها یکی از خیابان های اصلی شهر را بسته اند. این در حالی است که صبح امروز این خیابان با دخالت ارتش لبنان بازگشایی شده بود.

قرار است که دولت «حسان دیاب» امروز با حضور در مجلس این کشور موضوع بودجه 2020 را بررسی کند. براساس برنامه ریزی ها این جلسه ساعت  11 به وقت محلی آغاز می شود.

چند فراکسیون مجلس لبنان اعلام کرده اند که در این جلسه شرکت نخواهند کرد.

در این جلسه لایحه بودجه دولت مستعفی «سعد الحریری» بررسی خواهد شد. حرف و حدیث ها بر سر همین لایحه که با ملاحظات صرفه جویی اقتصادی تنظیم شده بود باعث بروز تظاهرات در لبنان شد که در نهایت به استعفای سعد الحریری انجامید.

براساس گزارش روزنامه «الاخبار»، حضور کابینه دیاب در این جلسه در حالی صورت می گیرد که این دولت هنوز رأی اعتماد نگرفته است.

این روزنامه افزوده که چنین چیزی در تاریخ لبنان سابقه نداشته است.

منبع
روسیا الیومالنهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا