سرخط خبرها

تماس تلفنی پادشاه عربستان با محمود عباس

پادشاه عربستان سعودی سه شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار برقراری صلحی جامع و عادلانه شد.

میدل ایست نیوز: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی سه شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار برقراری صلحی جامع و عادلانه شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، پادشاه عربستان گفت: مساله شما مساله ما و مساله جهان عرب و اسلام است و ما با شما هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه صلح یک گزینه راهبردی است که منجر به حل نهایی مساله فلسطین و تحقق حقوق ملی مردم فلسطین می شود، خواستار تحقق صلحی جامع و عادلانه شد.

از سوی دیگر محمود عباس نیز از مواضع عربستانی سعودی برای تحقق استقلال کشور فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تشکر کرد.

در همین حال وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن اعلام کرد: از همه تلاش ها برای دستیابی به حل عادلانه و جامع مساله فلسطین حمایت می کنیم.

وزارت خارجه عربستان سعودی افزوده است: ریاض خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان فلسطینیان و اسرائیلی ها با نظارت آمریکا است.

وزارت خارجه عربستان همچنین از تلاش های دونالد ترامپ نسبت به آنچه که دستیابی به صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی ها خوانده قدردانی کرد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می ماند.

منبع
واس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا