سرخط خبرها

حمله گسترده انصارالله یمن به مواضع سعودی ها و آرامکو

نیروهای حوثی انصار الله یمن از حمله گسترده به مواضع سعودی ها و آسیب به تاسیسات شرکت نفتی «آرامکو» و دو فرودگاه و یک پایگاه نظامی خبر دادند.

میدل ایست نیوز: نیروهای حوثی انصار الله یمن از حمله گسترده به مواضع سعودی ها و آسیب به تاسیسات شرکت نفتی «آرامکو» و دو فرودگاه و یک پایگاه نظامی خبر دادند.

گروه انصار الله وابسته به حوثی های یمن در بیانیه ای امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در پاسخ به افزایش تنش هوایی سعودی ها نیروی موشکی و پهپادی این گروه عملیات های ویژه ای را اجرا کرد.

در این بیانیه آمده است: «تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در منطقه «جازان» و فرودگاه «ابها» و «جازان» و پایگاه نظامی «خمیس مشیط» و اهداف حساس دیگری از سعودی ها با استفاده از موشک و پهپاد مورد حمله واقع شد.»

نیروهای حوثی بر تداوم عملیات نظامی برای آزادسازی کامل اراضی یمن و استقلال کامل آن تاکید کردند.

عربستان سعودی هنوز واکنشی به این حملات نشان نداده است و شرکت آرامکو نیز از توضیح در این رابطه خودداری کرد.

پیش از این «مهدی المشاط»، رئیس مجلس سیاسی اعلی صنعا در 20 سبتامبر 2019  طرح صلح و توقف حمله به نیروی ها سعودی را اعلام کرده بود و متقابلا از نیروهای سعودی خواست آنها هم حمله به یمنی ها را متوقف کنند.

در این راستا «مارتین گرفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن نیز از این طرح استقبال کرد اما ائتلاف عربی به رهبری عربستان به حملات خود ادامه داد، امری که موجب شد حوثی ها نیز حملات خود را از سر بگیرند.

پیشتر در 14 سبتامبر 2019 نیروهای انصار الله با استفاده از 10 پهپاد، حمله ای گسترده به تاسیسات آرامکو انجام دادند که به گفته «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان این حملات منجر به کاهش تولید نفت به میزان 5.7 ملیون بشکه در روز شد.

عربستان، آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه این حملات را به ایران نسبت دادند امری که ایران آن را کاملا رد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا