خبر اولسیاسی

واکنش مقتدی صدر و سیدعمار الحکیم به معامله قرن

سید مقتدی صدر و سید عمار الحکیم نسبت به معامله قرن و در دفاع از فلسطین واکنش نشان دادند.

میدل ایست نیوز: «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر در رابطه با طرح صلح خاورمیانه معروف به «معامله قرن»، واکنش نشان داد.

«محمد صالح العراقی»، منتشر کننده مواضع صدر با انتشار تصویری واکنش مقتدی صدر نسبت به معامله قرن را اعلام کرد.

وی در محکومیت این طرح با انتشار نظر یکی از مخالفان این طرح مبنی بر اینکه این طرح دلیلی بر نبود عدالت و طغیان نیروی ستمکار و استبداد بین المللی آن است، موضع مقتدی صدر را نیز اعلام کرد.

مقتدی صدر گفت: «معامله قرن اگر اجرا شود دیگر معامله نیست بلکه سیلی خواهد بود.»

همچنین سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با محکوم کردن طرح «معامله قرن» تاکید کرد: قدس مسئله انسانی، اسلامی و عربی ما بوده، هست و خواهد ماند و مصادره یا احتکار یا فروش آن در چانه‌زنی‌ها یا زدوبندها یا مزایده‌های انتخاباتی با هر دستاویزی ممکن نیست.

وی ادامه داد: آن که برای حل مسئله فلسطین به توهم افتاده یا راه توطئه پیش گرفته بداند که انسان همانطور که از کرامت خویش کوتاه نمی‌آید از هویت خود نیز کوتاه نخواهد آمد، قدس برای ما هویت و ذات وجود ماست. این «معامله شوم» کالایی بی‌ارزش است که امکان ندارد ملت فلسطین و آزادگان جهان تحت هر شرایطی بدان رضایت دهند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: از شورای امنیت و نهادهای سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم که در برابر این نقض آشکار حقوق ملت فلسطین موضعی تاریخی بگیرند. همچنین از مبلغان دینی احزاب سیاسی و محافل آکادمیک و فعالان رسانه‌ای در سرتاسر جهان می‌خواهیم که این توطئه خطرناک برای امنیت و ثبات جهان را محکوم کنند.

طرح صلح خاورمیانه یا معامله قرن توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و با همراهی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل و «بنی گانتس»، رقیب انتخاباتی اش، دیروز عصر در کاخ سفید اعلام شد.

در این طرح که با مخالفت شدید فلسطینی ها رو به رو شد از آنها می خواهد تا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا