خبر اولسیاسی

تلاش دوباره «سید مقتدی صدر» برای سوارشدن بر موج تظاهرات مردمی/ اذعان صدر به شکست مذاکرات معرفی نخست وزیر جدید

صدر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به ناکامی تشکل‌های سیاسی در معرفی نخست وزیر «مصلحت می‌دانم که انقلاب اصلاح‌طلبانه مسالمت‌آمیز از سرگرفته شود».

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رئیس ائتلاف سائرون با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ناکامی تشکل‌های سیاسی در معرفی نامزدی غیر بحث برانگیز برای نخست‌وزیر تأکید کرد که برخی سیاستمداران در اجرای مطالبات مشروع مردم وقت‌کشی می‌کنند.

او در این بیانیه که عصر  جمعه (31 ژانویه) منتشر شد اشاره کرد که مطالبات مردم محاکمه مفسدان و تصویب قانون انتخابات مورد نظر و تشکیل دولتی غیر بحث‌برانگیز و غیر سرسپرده با وزرایی مستقل و غیر حزبی و غیر فرقه‌ای و غیر وابسته به شبه‌نظامیان و استقلال و حاکمیت ارضی عراق و اجرای انتخابات شفاف طی ماه‌های آینده دانست.

صدر افزود که با توجه به ناکامی تشکل‌های سیاسی در معرفی نخست وزیر «مصلحت می‌دانم که انقلاب اصلاح‌طلبانه مسالمت‌آمیز از سرگرفته شود».

او راه ازسرگیری این «انقلاب» را برپایی تظاهرات مردمی مسالمت‌آمیز انبوه در بغداد به عنوان مرکز تصمیم‌گیری سیاسی کشور برای اعمال فشار بر سیاستمداران جهت تشکیل دولت براساس خواسته‌های مرجعیت و ملت و نیز تدارک تجمع پرشور در منطقه خضراء با هماهنگی نیروهای امنیتی اعلام کرد.

صدر افزود که گام‌هایی بیشتری نیز برای تشدید در نظر دارد.

او از کسانی که به فراخوان وی پاسخ مثبت می‌دهند خواست که منضبط و مسالمت‌آمیز عمل کنند و دست به بستن خیابان‌ها و مراکز آموزشی و خدماتی نزنند و از مدعیان اصلاح برحذر باشند.

او افزود کسانی که هم‌اکنون در میدان‌های تظاهرات هستند برادران شمایند و هرگز با آنها دودستگی ایجاد نکنید «و راضی نیستم که نامی از من بیاورید و شعارتان این باشد که “ملت خواستار نجات میهن است”.

این در حالی است که هفته گذشته صدر پس از برگزاری تظاهراتی علیه امریکا در عراق تلویحا از هواداران خود خواست که از میدان های تظاهرات فاصله بگیرند.

این اقدام صدر باعث شعارهای فراوانی علیه وی ازسوی تظاهرات کنندگان شده بود.

در مورد تشکیل دولت جدید نیز بسیاری منابع نزدیک به صدر از مذاکرات فراوان وی با «هادی العامری» برای تعیین نخست وزیر جدید خبر داده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا