سرخط خبرها

سی‌ان‌ان: شمار سربازان مصدوم ارتش آمریکا درحمله موشکی ایران به ۶۴ نفر رسید

دو مقام آمریکایی به شبکه «سی ان ان» گفته اند، شمار سربازان آمریکایی که در حمله اخیر ایران به یک پایگاه این کشور در عراق دچار آسیب مغزی خفیف شده اند به ۶۴ نفر رسیده است.


میدل ایست نیوز: دو مقام آمریکایی به شبکه «سی ان ان» گفته اند، شمار سربازان آمریکایی که در حمله اخیر ایران به یک پایگاه این کشور در عراق دچار آسیب مغزی خفیف شده اند به ۶۴ نفر رسیده است.

اوایل هفته جاری وزارت دفاع آمریکا پنتاگون شمار مصدومان را ۵۰ نفر اعلام کرده بود.

سی ان ان می‌گوید ۲۲ روز پس از حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق معاینات پزشکی درباره ۲۵۰ تن از پرسنل انجام شد که از این تعداد تاکنون ۶۴ نفر دچار آسیب ملایم مغزی شده‌اند که موردشناسایی قرار گرفته اند .

طبق این گزارش ۳۹ نفر از این افراد به محل خدمت خود بازگشته‌اند.

مقام های پنتاگون قبلا به سی ان ان گفته بودند که شمار افرادی که دچار آسیب مغزی شده‌اند احتمالا افزایش خواهد یافت.

طبق این گزارش در حدود ۲۰۰ سربازی که در منطقه انفجاری این حملات موشکی بوده اند مورد معاینه قرار گرفته اند.

ژنرال «مارک میلی»، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت، دلیل افزایش شمار مصدومان به این دلیل است که ظهور علائم بیماری در آنهایی که دچار آسیب مغزی خفیف شده اند زمان می برد.

ژنرال مارک میلی تاکید کرده است٬ همه افراد مورد معاینه قرار گرفتند و تعداد مشخصی را اعلام کردیم البته با توجه این که آنهایی که دچار آسیب مغزی خفیف شده اند مدتی طول می کشد تا علائم بیماری در این افراد خود را نشان دهد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرده است که معاینه پرسنل ادامه خواهد یافت و شماری از مصدومان به اروپا فرستاده شده اند و برخی نیز به ایالات متحده منتقل شده اند.

در همین زمینه، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته است، دونالد ترامپ «نگران» سربازان مصدوم است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشتر گفته بود که مصدومیت سربازان آمریکایی در جریان حملات موشکی ایران جزیی دانسته بود.

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش‌ها در مورد جراحات ۱۱ سرباز آمریکایی تحت مداوا گفته بود که «در حد سردرد است و جدی نیست».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا