سرخط خبرها

«محمد توفیق علاوی»: اگر نخست وزیر شوم از تابعیت دوم خود صرف نظر خواهم کرد

«محمد توفیق علاوی» تأکید کرد که لازم می داند به کسانی که وی را نمی شناسند بگوید که علاوی از کسانی نیست که به وعده خود وفا نکنند.

میدل ایست نیوز: «محمد توفیق علاوی»، از اصلی ترین گزینه های نخست وزیری عراق، اعلام کرد که اگر مأمور تشکیل کابینه جدید در عراق شود از تابعیت دوم غیر عراقی خود انصراف خواهد داد.

او جمعه شب با انتشار توئیتی نوشت که توده های تظاهرات کنندگان با معرفی فردی دارای تابعیت مضاعف برای نخست وزیری عراق مخالف اند و افزود که لازم می داند به کسانی که وی را نمی شناسند بگوید که علاوی از کسانی نیست که به وعده خود وفا نکنند.

علاوی افزود که خود را متعهد می کند که اگر به مقام نخست وزیری تعیین شد از تابعیت دوم خود صرف نظر کند.

وی همچنین ادامه داد که از هیچ حزب یا تشکل سیاسی نمی خواهد که او را برای نخست وزیری مطرح کند اما از آنها می خواهد که مانع از نامزد شدن وی نشوند و به خواست شهروندان عراقی و نمایندگان ایشان در میدان های تظاهرات تن دهند و مانعی دربرابر تشکیل دولت جدید که «به هیچ وجه دولت سهمیه بندی حزبی نخواهد بود» نباشند.

علاوی تأکید کرد که دولت وی دولت افراد مستقل پاکدست است و برخی از تظاهرات کنندگان مسالمت جو نیز در آن در سطح وزارت حضور خواهند داشت.

همزمان شبکه «العهد»، وابسته به عصائب اهل الحق، به نقل از «منابع آگاه» خبر داد که موضوع نخست وزیری محمد توفیق علاوی قطعی شده است.

پیش از این «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با انتشار نامه ای به سران تشکل های سیاسی اعلام کرد که اگر تا پایان روز جمعه (31 ژانویه) درباره معرفی نخست وزیر جدید به توافق نرسند شخصا هر فردی را که مناسب تشخیص دهد مأمور تشکیل کابینه جدید خواهد کرد.

علاوی دو هفته پیش نیز تا آستانه معرفی به نخست وزیری پیش رفت اما براثر اختلافاتی موضوع نخست وزیری او منتفی شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا