خبر اولسیاسی

میدان های تظاهرات در شهرهای مختلف عراق مجددا شاهد تظاهرات در مخالفت با نخست وزیری محمد علاوی است

تظاهرات کنندگان در میدان «التحریر» بغداد با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با نخست وزیری محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق اعلام کردند و تظاهرات کنندگان سایر شهر ها نیز همزمان با بغداد دست به تظاهرات زدند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات کنندگان در میدان «التحریر» بغداد با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با نخست وزیری محمد توفیق علاوی، نخست وزیر جدید عراق اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. بعد از تاخیر و تعویق انداختن و کوتاهی احزاب انتخاب نخست وزیر و نادیده گرفتن خواسته های ملت شجاع و عدم انتخاب نخست وزیری منطبق با شرایط تظاهرات کنندگان در میدان های تظاهرات که متعهد به مسئولیت خود و انتخابات زود هنگام باشد تظاهرات کنندگان در میدان التحریر و همه تظاهرات کنندگان در بغداد انتخاب محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر را نمی پذیرند زیرا او کاملا با معیارهایی که سابقا برای رئیس جمهور مشخص کردیم متفاوت است، بنابراین در صورتی که به زور به عنوان نخست وزیر باقی بماند تصمیم بر افزایش تنش و درگیری خواهیم گرفت زیرا این کار به این معناست که مقامات سیاسی حاکم فداکاری های تظاهرات کنندگان از آغاز تظاهرات در اکتبر را نادیده می گیرند.

تظاهرات کنندگان میدان التحریر همچنان بر درخواستش مبنی بر انتخاب نخست وزیری منطبق با شرایطشان اصرار دارند تا بتواند مسئولیت های بر عهده خود را انجام بدهد و با آغاز کار خود در ابتدا گروه تک تیراندازی را که خون تظاهرات کنندگان را از آغاز اکتبر ریخته است و کسانی که پشت قضیه بستن راه ها بوده اند و گروه هایی که به اسم کشور فعالیت می کنند را تسلیم دادگاه کند. تظاهرات کنندگان میدان التحریر سخن خود را گفتند و از مواضع خود عقب نشینی نمی کنند، رئیس جمهوري نیز آخرين پیام ما را دارد که همان نقشه راه همه انقلابیان عراق است. خداوند سرپرست صابران است.»

تظاهرات کنندگان در سایر استان های جنوبی عراق نیز مخالفت خود با انتخاب محمد علاوی را اعلام کردند.

در نجف تظاهرات کنندگان خیابان و میدان «المطار» را بستند و با آتش زدن لاستیک اعتراض خود را اعلام کردند.

در ذی قار تظاهرات کنندگان اعلام کردند که محمد علاوی نماینده ما نیست و در بصره تظاهرات کنندگان با در دست داشتن دست نوشته هایی با علامت (ضربدر) با اعلام مخالفت خود با این نخست وزیر اقدام به تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان شهر کوت نیز به تظاهرات پیوستند و با نخست وزیری محمد علاوی مخالفت کردند.

معترضان به نخست وزیری محمد علاوی در شهر دیوانیه نیز تعدادی از راه ها را مسدود کردند.

حزب «الدعوة الاسلامیة» نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که در نامزد کردن هیچ شخصی برای نخست وزیری دخالت نکرده است.

در حال حاضر درگیری ها و کشمکش هایی در میدان التحریر بغداد بر سر نخست وزیری محمد علاوی وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا