اقتصادیسرخط خبرها

افراد ناشناخته خط لوله گاز مصر را منفجر کردند

افراد ناشناخته ای شب گذشته خط لوله گاز طبیعی مصر در شبه جزیره سینا در شمال مصر را با مواد منفجره منفجر کردند.

میدل ایست نیوز: به گفته برخی منابع امنیتی و شاهدان عینی، افراد ناشناخته ای شب گذشته خط لوله گاز طبیعی در شبه جزیره سینا در مصر را منفجر کردند.

به گفته این منابع گروه مسلحی با نقاب و سوار بر خودورویی چهارچرخ خط لوله گاز طبیعی را با قرار دادن مواد منفجره در زیر آن در منطقه «التلول» که در 80 کیلومتری غرب شهر «العریش» قرار دارد، منفجر کردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و این انفجار تلفات جانی نداشته است.

این منابع با اشاره به اینکه این خط لوله بین المللی نبوده، گفتند که این خط لوله داخلی بوده و گاز مورد نیاز ایستگاه موتوری برق در العریش و منازل و منطقه صنعتی و کارخانه های سیمان در وسط سینا را تامین می کرد.

اما رسانه های مصر و اسرائیل تاکید کردند که خط لوله بین المللی میان مصر و اسرائیل منفجر شده است.

در پی این انفجار نیروهای امنیتی مصر به دنبال یافتن محل انفجار خط لوله در منطقه حاضر شدند و شرکت گاز شمال سینا نیز گاز منطقه العریش را برای جلوگیری از خسارات احتمالی بیشتر، قطع کرد.

پیشتر در دو هفته قبل اسرائیل طبق قراردادی به ارزش 15 میلیارد دلار به مدت 15 سال، اقدام به پمپاژ گاز طبیعی به مصر کرد تا از آنجا گاز را به اروپا صادر کند.

اسرائیل در گذشته گاز طبیعی مصر را از طریق زمینی وارد می کرد که بارها لوله های انتقال گاز مورد هدف گروه های تندروی اسلامی در سال های 2011 و 2012 قرار گرفت.

گاز اسرائیل از دو میدان گازی دریایی «تمار» و «لیفیاثان» از طریق خط لوله شرکت گازی « شرق دریای مدیترانه» به مصر وارد می شود. بیشتر این خط لوله گاز در زیر آب قرار دارد و میان دو شهر ساحلی عسقلان اسرائیل و العریش مصر برقرار است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا