اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

تشدید جنگ تجاری میان فلسطین و اسرائیل/ تل‌آویو واردات محصولات کشاورزی از فلسطین را متوقف کرد

مقامات اسرائیلی تصمیم به ممنوعیت واردات هر نوع محصولات کشاورزی فلسطینی به اسرائیل گرفت.

میدل ایست نیوز: مقامات اسرائیلی تصمیم به ممنوعیت واردات هر نوع محصولات کشاورزی فلسطینی به اسرائیل گرفت.

در همین رابطه، «نفتالی بنت»، وزیر دفاع اسرائیل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «از صبح امروز دوشنبه، واردات هر نوع تولید کشاورزی از مناطق تحت کنترل دولت فلسطین به اسرائیل متوقف شده است.»

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر به نقل از نفتالی بنت عنوان کرده بودند که وی دستور داده است تا در واکنش به تحریم فلسطین به واردات دام از تل‌آویو، هر گونه ورود تولیدات کشاورزی متعلق به ساکنان مناطق فلسطینی به اسرائیل متوقف شود.

در همین ارتباط، یکی از مقامات اسرائیلی خطاب به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود اگر تحریم‌های اقتصادی لحاظ شده از سوی این تشکیلات درباره واردات گاو و دام از بازارهای اسرائیلی متوقف نشوند، عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و اسرائیل در فاصله کوتاهی واردات محصولات کشاورزی فلسطینی به بازارهایش را متوقف خواهد کرد.

بازار اسرائیل وارد کننده اصلی محصولات کشاورزی کرانه باختری به شمار می‌آید و رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که میزان محصولات کشاورزی صادر شده از کرانه باختری به اراضی اشغالی حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ تن در روز است و ارزش کل صادرات فلسطین به اسرائیل که مواد کشاورزی بیشتر آن را تشکیل می دهد، در سال گذشته به 900 میلیون دلار رسید.

در مقابل، صادرات تولیدات کشاورزی و دامی اسرائیل به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگران فلسطین در سال گذشته به 4 میلیارد دلار رسید.

مناسبات تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل در پی اعلام معامله قرن از سوی رئیس جمهوری امریکا بسیار متشنج شده است به طوری که «محمود عباس» در واکنش به این طرح و اجرای آن، اعلام کرد در صورتی که اسرائیل اجرای معامله قرن اقدام کند، همه روابط خود با اسرائیل از جمله هماهنگی‌های امنیتی با تل‌آویو را متوقف خواهد کرد.

منبع
اسپتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا