سرخط خبرها

تاکید علاوی در دیدار با پلاسخارت بر اجرای مطالبات معترضان و تشکیل دولتی توانمند و شایسته

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل در این کشور بر لزوم اجرای مطالبات معترضان و تشکیل دولتی شایسته تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در این کشور بر دغدغه‌مندی خود در اجرای مطالبات معترضان و تشکیل دولتی شایسته و توانمند به اداره کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این دیدار که در دفتر علاوی برگزار شد، پلاسخارت با تبریک به وی به مناسبت معرفی‌اش برای تشکیل دولت جدید عراق، متعهد شد که هیات سازمان ملل از دولت پیش‌رو در راستای آینده عراق و مطالبات همه مردم این کشور، حمایت کاملی انجام دهد.

نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور عراق هم در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم اجرای مطالبات تظاهرات‌کنندگان و تشکیل دولتی شایسته و توانمند برای اداره کشور در این شرایط حساس، عنوان کرد: «دولت آتی برای مقدمه‌چینی به منظور برگزاری انتخابات سالم که به آرمان‌ها و خواسته‌های همه مردم عراق پاسخ دهد، تلاش خواهد کرد.»

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در تاریخ یکم ماه جاری، علاوی را به عنوان جایگزین «عادل عبدالمهدی» مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا