اجتماعیخبر اول

سازمان ملل متحد: 2114 کودک در عراق دچار نقض حقوق بزرگی در این کشور شده اند

سازمان ملل متحد، با تقدیم گزارشی به شورای امنیت، نقض حقوق کودکان در عراق توسط همه اطراف را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد، با تقدیم گزارشی به شورای امنیت، نقض حقوق کودکان در عراق توسط همه گروه های نظامی حاضر در عراق را محکوم کرد.

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی از داعش، نیروهای امنیتی و پیشمرگه، نیروهای دفاع ملی کردستان، نیروهای ایزدی و ائتلاف بین المللی در عراق به عنوان گروه هایی که حقوق کودکان در عراق را نقض کردند نام برد.

در این گزارش که دوره زمانی 1 ژوئیه 2015 تا 31 ژوئیه 2019 را در بر می گیرد، آمده است که بیش از 2114 کودک در عراق دچار نقض حقوق بزرگی شدند از آنجا که بسیاری از آنها کشته شده و دچار قطع عضو و تجاوز شدند.

این گزارش با اشاره به اعداد و ارقام نقض حقوق کودکان گفت که این اعداد مربوط به مواردی است که گزارش شده اما اعداد حقیقی بسیار بیشتر از اعداد اعلام شده، است خصوصا که شرایطی مانند فوت والدین یا ترس از ننگ اجتماعی مانع از اعلام این چنین اتفاقاتی می شود.

به گفته این گزارش 1772 کودک کشته و قطع عضو شدند و 206 تن از آنها به خدمت گرفته شدند در حالی که 86 کودک دزدیده، و 10 نفر مورد تجاوز قرار گرفتند که داعش بیشترین آمار این جنایت ها را بر عهده دارد.

داعش 462 کودک را کشته و قطع عضو کرده و بعد از آن نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای امنیتی عراق باعث کشته و قطع عضو 142 کودک شده اند. کشته و قطع عضو 34 کودک بر عهده نیروهای پیشمرگه است و نیروهای ترکیه نیز دو  کودک را کشتند، در این میان نیز 162 کودک بر اثر مین و بمب کشته و قطع عضو شدند.

در این گزارش تاکید شده که داعش 151 کودک که در میان آنها 8 دختر بود را به خدمت برای جنگ و اجرای عملیات انتحاری گرفته است در حالی که نیروهای دفاع ملی کردستان و ایزدی و پیشمرگه به ترتیب 19، 5 و یک کودک را به خدمت گرفته اند.

این گزارش به بازارهای برده فروشی کودکان و آواره شدن آنها و استفاده از مدارس با مقاصد نظامی اشاره کرده و از کشته شدن ده ها هزار نفر عراقی و مجروح شدن بسیاری از آنان توسط داعش یاد کرد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا