سرخط خبرها

نقش امارات در هماهنگی دیدار سران اسرائیل و سودان در اوگاندا

یک مقام بلندپایه در ارتش سودان خبر داد که هماهنگی برای انجام دیدار نتانیاهو با البرهان را امارات متحده عربی بر عهده داشته است.

میدل ایست نیوز: یک فرمانده نظامی بلندپایه سودانی خبر داد که دیدار روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی سودان، در اوگاندا با هماهنگی امارات متحده عربی صورت گرفته است.

خبرگزاری «اسوشیتد پرس» به نقل از این مقام بلندپایه در ارتش سودان خبر داد که هماهنگی برای انجام این دیدار را امارات متحده عربی بر عهده داشته است.

او گفت که هدف از این دیدار مذاکره برای برداشته شدن نام سودان از لیست کشورهای تروریستی امریکا بوده است.

شب گذشته «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، در صفحه کاربری خود در توییتر از دیدارش با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی سودان، در اوگاندا خبر داد.

نتانیاهو در پیغام توئیتری خود ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که با عبدالفتاح البرهان بر سر همکاری برای عادی سازی روابط به اتفاق نظر رسیده است.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو در جریان این دیدار از برهان خواسته تا خارطوم اجازه پرواز هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی سودان را بدهد.

بر اساس گزارش این منابع، رئیس شورای حاکمیتی سودان نیز از نتانیاهو خواسته تا جهت کاهش تحریم های آمریکا علیه این کشور و حذف سودان از لیست تروریسم میان خارطوم و واشنگتن میانجیگری کند.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی خبر داد که «نتانیاهو معتقد است که سودان مسیر مثبت و تازه ای را پیش گرفته است و عبدالفتاح البرهان در پی جلب کمک برای نوسازی و پیشرفت کشورش است».

پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از یک مقام در وزارت خارجه سودان خبر داد که این دیدار بدون هماهنگی وزارت خارجه سودان انجام شده است.

«مایک پومپئو»، وزیر خارجه امریکا، نیز در تماس تلفنی با البرهان از این اقدام او تقدیر و از وی برای سفر به ایالات متحده دعوت کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا