سرخط خبرها

وزیر خارجه دانمارک: اجازه نمی دهیم خاک دانمارک به میدان جنگ نیابتی ایران و عربستان تبدیل شود

سفیر دانمارک در ریاض، مأمور گفتگو با مقامات عربستان درباره موضوع جاسوسی سه شهروند ایرانی برای عربستان شده است.

میدل ایست نیوز: «یپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک، تأکید کرد که این کشور «جنگ نیابتی ایران و عربستان در خاک دانمارک» را نخواهد پذیرفت.

او در واکنش به بازداشت سه شهروند ایرانی عضو «جنبش الاحوازیه» در دانمارک که برای عربستان سعودی فعالیت جاسوسی می کرده اند گفت که به سفارتخانه های عربستان و ایران در کپنهاگ اعلام خواهد شد که حق چنین اقداماتی را در خاک دانمارک ندارند.

وی تأکید کرد که دانمارک این موضوع را جدی می گیرد و افزود که سفیر دانمارک در ریاض، مأمور گفت وگو با مقامات عربستان درباره این موضوع شده است.

وی افزود که در مذاکره با شرکای اروپایی دانمارک «پیغامی آشکار خواهیم داد که اجازه جنگ نیابتی را در خاک دانمارک به کسی نمی دهیم» و تأکید کرد که دانمارک به اقدامات جدی دیپلماتیک در این باره دست خواهد زد.

رئیس حزب رادیکال دانمارک (از احزاب چپ میانه رو) نیز خواستار موضع گیری قاطع دولت دانمارک درقبال ایران و عربستان شده و تأکید کرده که «باید به هردوی آنها فهماند که جایی برای دشمنی آنها در خاک دانمارک نیست».

شب گذشته سرویس‌ اطلاعات و امنیت دانمارک از بازداشت سه عضو «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی خبر داد.

«بوش آندرس»، رئیس سرویس اطلاعات و امنیت دانمارک درباره این سه گفته است که آنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ در داخل خاک دانمارک برای سرویس اطلاعاتی عربستان جاسوسی می‌کردند.

مقام‌های امنیتی دانمارک به خبرگزاری‌ها گفته‌اند که این افراد اطلاعات مربوط به افراد و شرکت‌های دانمارکی را برای سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی جمع‌آوری می‌کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا