خبر اولسیاسی

آیت الله خامنه ای در واکنش به معامله قرن: طرح آمریکایی معامله قرن قبل از مردن ترامپ خواهد مرد

«آیت الله خامنه ای»، رهبر ایران امروز درباره طرح صلح خاورمیانه گفت: «طرح آمریکایی معامله قرن، قبل از مردن ترامپ خواهد مرد.»

«آیت الله خامنه ای»، رهبر ایران امروز طی دیداری با اقشار مختلف مردم ایران درباره طرح صلح خاورمیانه گفت: «طرح آمریکایی معامله قرن، قبل از مردن ترامپ خواهد مرد.»

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اقشار مختلف مردم درباره طرح صلح خاورمیانه یا معامله قرن گفت: زورگویان و سرگردنه‌ بگیران آمریکایی اخیراً از یک طرحی رونمایی کردند؛ اسم آن را هم گذاشتند معامله‌ی قرن، خودشان را دلخوش می کنند به اینکه یک اسم بزرگی برایش بگذارند، شاید بگیرد، شاید بشود. به نظر بنده این کاری که اینها انجام دادند و دنبالش هستند، اولاً احمقانه است، ثانیاً نشانه‌ی خباثت است، ثالثاً از همین الان و شروع به کار به ضرر خودشان است.»

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: «احمقانه‌ است، چرا؟ چون این طرح قطعاً به نتیجه نمی رسد، این طرح قبل از مُردن ترامپ، می میرد. بنابراین یک کاری که قطعاً تحقّق پیدا نخواهد کرد، آمدن و نشستن و خرج کردن و دعوت کردن و این و آن را دعوت کردن و در دنیا جنجال راه انداختن و رونمایی کردن ، یک عمل احمقانه‌ است. ثانیاً نشانه‌ی خباثت و دغل‌کاری آمریکایی‌ها است؛ … چرا؟ برای خاطر اینکه آنها آمده‌اند با یک طرف دیگری که همان صهیونیست‌ها هستند، معامله کرده‌اند، موضوع معامله یک چیزی است که متعلق به آنها نیست؛ … فلسطین، مال فلسطینی‌ها است؛ شما چه ‌کاره‌ هستید که بیایید راجع به فلسطین تصمیم بگیرید؟ بعد هم گفتیم از اوّل کار، این کار به ضرر خودشان است؛ چرا؟ برای خاطر اینکه همه‌ی تلاش دستگاه استکبار این بود و هست که نام فلسطین و یاد فلسطین را به فراموشی بسپرند.»

آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه این کاری که اینها کردند، بعکس موجب شد که مسئله‌ی فلسطین زنده شود گفت:  «الان همه‌ی دنیا نسبت به مظلومیّت مردم فلسطین و اینکه حق با اینها است، دارند حرف میزنند و آمریکا را محکوم میکنند. حالا به چهار نفر سران خائنِ عرب نباید نگاه کرد.»

رهبر ایران، علاج اصلی مسئله فلسطین را راه‌حل اصولی، «نظرخواهی از مردم فلسطینی‌ الاصل» دانست و گفت: «تنها راه برای صلح و حل مسئله فلسطین، نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل با هر مذهبی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا با رأی عمومی آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمین فلسطین حاکم شود و درباره فلسطین و امثال نتانیاهو و دیگران نیز خودشان تصمیم‌گیری کنند.»
آیت الله خامنه‌ای در پایان تأکید کرد که  ان‌شاءالله این هدف محقق خواهد شد و جوانان آن روز را خواهند دید و به توفیق الهی در بیت‌المقدس نماز خواهند خواند.

 

منبع
لیدر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا