سرخط خبرها

نچیروان بارزانی: از نخست وزیر مورد تایید مردم عراق حمایت خواهیم کرد

«نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، طی دیداری با «برونو اوبیر»، سفیر فرانسه در عراق، بر حمایت و همکاری اقلیم با هر نخست وزیری که مورد تایید مردم عراق باشد با هدف ایجاد امنیت و ثبات در کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، طی دیداری با «برونو اوبیر»، سفیر فرانسه در عراق، بر حمایت و همکاری اقلیم با هر نخست وزیری که مورد تایید مردم عراق باشد با هدف ایجاد امنیت و ثبات در کشور، تاکید کرد.

بارزانی در دیدار با سفیر فرانسه در عراق و هیأت همراهش گفت: «هر نخست وزیری که مورد قبول ملت و همه طرف های عراقی باشد، اقلیم کردستان با هدف ایجاد امنیت و ثبات در عراق و تحقق عملیات سیاسی موفق حمایت خواهد کرد.»

وی با اشاره به ادامه تلاش ها برای تحقق گفتگویی مشترک میان اربیل و بغداد برای حل مشکلات، بر لزوم همکاری جامعه بین المللی و دولت عراق با هدف رویارویی با خطر بازگشت داعش و ایجاد ساز و کاری برای ماندن نیروهای ائتلاف در عراق تاکید کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق از سفیر فرانسه برای کمک های این کشور به منطقه «سنجار» و همکاری های آن برای تقویت روابط میان دولت عراق و اقلیم  کردستان با هدف تحقق امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین اوضاع کنونی عراق و مساله نخست وزیری محمد توفیق علاوی و وضع اقتصادی و امنیتی کشور و خطر بازگشت داعش به منطقه را بررسی کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا